5 redenen waarom je Google Adwords moet gebruiken voor je bedrijf

Google Adwords is de meest efficiënte manier om potentiële klanten te bereiken

 

Kreatix maakt niet alleen websites. Wij houden ons ook bezig met marketing, sociale media en grafisch ontwerp. Vandaag spitsen we ons toe op Google Adwords. Het is een systeem dat je toelaat om potentiële klanten te bereiken via advertenties. Wij sommen 5 redenen op waarom Google Adwords voor elk marketingplan een must is.

 

1. Mensen die doorklikken, zijn vaak kopers

Op Facebook krijg je vaak advertenties gebaseerd op je interesses. Je vraagt er niet om. Bij Google werkt dat anders. Via het zoeknetwerk krijg je relevante advertenties als je bepaalde zoekwoorden gebruikt. Als je “Birkenstocks kopen” zoekt, dan is er een grote kans dat je een advertentie krijgt van onze klant Birkenshop. Wij hebben deze campagne gebouwd om mensen te overtuigen om bij Birkenshop te kopen. Dit door de USP’s aan te kaarten: 10% korting op alle merken en gratis levering vanaf 50 euro. Deze campagne is heel sterk en zorgt momenteel voor winst.

 

2. Makkelijk conversies meten & winst draaien

Dankzij conversie-tracking kunnen wij perfect opvolgen hoeveel mensen schoenen kopen bij Birkenshop. Als je dan weet hoeveel je marketingbudget is per product, kan je berekenen of je campagnes winst maken. Wij kunnen immers meten hoeveel mensen doorklikken, hoelang ze op de website blijven en waar ze afhaken. Meten is weten!

 

3. Je kan je campagne verspreiden over meerdere netwerken

Heb je een knaller van een marketingvideo gemaakt? Plaats hem voor een relevant Youtube-filmpje. Heb je een gebruiksvriendelijke app? Adverteer hem dan in gelijkaardige apps. Zijn je producten visueel? Maak dan banners en plaats ze op blogs. Moet je iedereen afzonderlijk contacteren? Nee hoor, Google plaatst je advertenties automatisch op relevante websites, videos, blogs en apps. Zo kan je je campagne snel verspreiden binnen je doelpubliek.

 

4. Je bepaalt je eigen budget

Ben je een startend bedrijf en beschik je (nog) niet over een kapitaalkrachtig budget? Geen probleem, bij AdWords bepaal je zelf hoeveel je uitgeeft aan advertenties.

Iedere campagne heeft een dagelijks budget nodig. Je kan starten met een campagne van €10 en later je budget vergroten naar €100 als het een succes is. Als je meerdere campagnes hebt lopen, kan je gemakkelijk jouw budget verdelen. Stel je krijgt €200 ter beschikking van je baas voor 3 campagnes waarvan één campagne echt super belangrijk is, dan kan je €100 spenderen aan die ene belangrijke campagne en de overige €100 kan je vrij verdelen over de resterende campagnes.

Zijn alle campagnes even belangrijk? Dan kan je ook gewoon één dagelijks budget verdelen over meerdere campagnes.

Zoals je ziet bepaal je zelf de kosten voor je campagnes. Je maakt het jezelf dus zo duur als je zelf wilt.

 

5. AdWords werkt sneller dan SEO

SEO is een proces waarbij je de resultaten pas na een tijdje ziet. AdWords daarentegen heeft meteen een impact. Terwijl je jouw SEO verbetert, kan je dus inzetten op AdWords.

Wanneer je campagne live gaat, kan je meteen impressies en clicks verzamelen. Omdat het zo snel gaat, is het ook de perfecte manier om te testen of een bepaald type keyword of doelgroep de moeite is om organisch te bereiken. Als er veel conversies zijn,

kan je aangepaste content creëren die inspeelt op werkende keywords.

Nog enkele voordelen…

  • Je kan je campagne pauzeren en stoppen wanneer jij dat wil.
  • Je kan alles meten en opvolgen. Het is dus logischer om met Google Adwords te werken dan klassiek te adverteren (in papieren publicaties). Want daar kan je niet meten hoeveel mensen naar je website stromen…
  • Je kan je telefoonnummer en/of locatie toevoegen aan je advertentie. Zo kunnen potentiële klanten snel contact met je opnemen.
  • Als je een zoekwoord vindt met weinig concurrentie, kan je heel goedkoop mensen bereiken!

 

Zelf geen tijd om een sterke AdWords campagne op te zetten? Geen probleem, onze experten helpen je graag verder, contacteer ons vrijblijvend!