Een atypische stage bij Kreatix als KMO-management student

Na een zoektocht van enkele weken en een resem stagegesprekken, had ik nog geen stageplaats. Doordat de deadline naderde, raakte ik gestresseerd.

Hoe ik bij een stage bij Kreatix kwam?

Om even de stress van mij af te zetten ging ik naar mijn eerste SINC Antwerpen-event, genaamd “Failing forward”. Deze avond was voor mij een zeer belangrijke avond in het voorbije jaar. Zo hield ik er niet enkel een gezonde verslaving aan SINC-evenementen over – die mij veel hebben bijgeleerd en geholpen het voorbije jaar – ik leerde er ook mijn stagementor Oliver kennen. Het event werd namelijk mede door hem georganiseerd. De afspraak voor een stagegesprek gebeurde via LinkedIn, enkele dagen later. Zijn LinkedIn presence en zijn kennis is wat me aansprak.

Ik kon mezelf bovendien ook sterk terugvinden in enkele posts die ik van hem op LinkedIn zag verschijnen. Het was voor mij een beetje als een visioen van wat ik kan worden binnen enkele jaren.

“Ik zag een echte mentor in hem, het lot leek dan ook bezegeld te zijn. Een stage bij Kreatix doen dat was mijn doel om zo de kans te krijgen om met Oliver samen te werken.”

Als KMO-student was een marketingbureau als Kreatix niet vanzelfsprekend, maar ik waagde mijn kans. Ik kreeg zeer snel antwoord op mijn mail, ik mocht langskomen voor een sollicitatiegesprek. Tijdens onze kennismaking werd ik meteen op mijn gemak gesteld door Oliver. Na het interessante gesprek dat volgde, kreeg ik enigszins verrassend te horen dat ik mijn stage mocht komen doen bij Kreatix. Succes! Mijn doel was behaald.

Arno Wouters Kreatix

Wie ben ik?

Ik stel me even voor: mijn naam is Arno Wouters en ik ben student  KMO-management aan de Karel de Grote Hogeschool. KMO-management is een heel brede economische richting waar je van alle aspecten van een onderneming een basis meekrijgt.  Zo kan je als KMO-student uiteindelijk elke job in een bedrijf uitvoeren van boekhouder tot directeur. Voor een marketingbureau zoals Kreatix ben ik dus niet de typische stagiair, want ik kreeg slechts een basis van marketing mee in mijn opleiding. Dit betekende dat ik een tandje bij moest steken en mij extra goed moest voorbereiden op mijn stage. Zo behaalde ik in de aanloop naar mijn stage het online marketing certificaat van Google en het inbound certificaat van Hubspot.

De andere stagiair(s)

Op mijn eerste dag was ik niet de enige nieuwe stagiair, Joeri Joos, een student crossmedia management van de KdG, startte op dezelfde dag als ik.

“ Meer over zijn stage kan je lezen in zijn blog “De online marketingstage van Joeri Joos”.

Aangezien we op dezelfde dag begonnen zijn wil ik niet te veel in herhaling vallen over onze geweldige teambuilding naar Ikea. Maar ik wil toch even meegeven dat we een mooie toptijd behaalden omdat we al wisten waar de bureaustoel die we nodig hadden moest opgehaald worden in het magazijn.

Eervolle vermeldingen aan de andere vier collega-stagiairs die ik leerde kennen tijdens mijn stageperiode bij Kreatix: Yannick Bauwens, Aaron Autrique, Wim Engelen & Jan Lannoo.

De bedrijfssfeer

Bij Kreatix zijn we allemaal jonge twintigers: van de zaakvoerders tot de stagiairs, wat Kreatix een heel moderne stageplaats maakt waar iedereen amicaal met elkaar omgaat en waar er geen hiërarchie heerst. Iedereen is hier “part of the team”: ieders inbreng wordt gewaardeerd en in acht genomen. Het moet hier ook niet altijd serieus zijn. Er kan een grapje gemaakt worden en af en toe een potje Fifa of Fortnite om te ontspannen is niet uit den boze. Dit bevordert bovendien de productiviteit en de groepssfeer omdat je na de ontspanning terug met een frisse blik kan beginnen aan je project.

Arno Wouters taken

Wat ik mocht doen?

Ik kreeg veel vrijheid in mijn takenpakket tijdens mijn stage: werken aan mijn eigen onderneming? Geen probleem. Video’s opnemen voor de LinkedIn-pagina voor Oliver? Dat kan. Je krijgt dus ontzettend veel mogelijkheden om bij te leren bij Kreatix als je er maar naar vraagt.

Tijdens mijn stage heb ik van alle activiteiten bij Kreatix een beetje geproefd: o.a. e-mail marketing, content marketing, Google Adwords & Analytics. Er wordt hier zeker niet alleen gewerkt in functie van het bedrijf, er wordt ook veel belang gehecht aan de persoonlijke ontwikkeling van de stagiair. Zo werd er niet alleen tijd in mij geïnvesteerd om mij bepaalde zaken uit te leggen voor opgelegde taken, maar mocht ik ook aan mijn persoonlijke website werken en hier vragen over stellen tijdens de uren.

Als ongewone marketing stagiair kreeg ik niet altijd de typische taken voorgeschoteld. Zo kreeg ik niet enkel taken op marketingniveau maar ook op bedrijfsniveau. De taken op bedrijfsniveau leunden dichter aan bij mijn richting maar bevatten ook enkele uitdagingen.    

Een echte aanrader

Ik kijk terug op een geslaagde stage en raad Kreatix dan ook zeker aan iedereen aan die op zoek is naar een stage waar je echt part of the team bent. Als je je inzet en durft te vragen naar wat je wilt doen, dan is Kreatix de perfecte stageplek voor elke stagiair. Persoonlijke ontwikkeling van de stagiair staat centraal bij elke stage die hier gebeurt. Doe je nu geen richting waarbij marketing of development het hoofdvak zijn? Geen probleem, zolang je passie toont en de volle 110% inzet geeft om veel te leren, kun je altijd proberen een stage te versieren.

Bedankt aan iedereen bij Kreatix voor de onvergetelijke stage !

 

Dit artikel is origineel geschreven door Arno Wouters en opgevolgd door Oliver Op de Beeck

Kennisbank

Nieuwsbrief



kreatix logo footer

Kreatix is een resultaatgericht marketingbureau met een focus op conversie en meer omzet. Wij bouwen sinds 2014 responsieve websites in Wordpress en verzorgen online marketing.

Onze nieuwtjes volgen?

Snel connecteren?

Bedrijfsinformatie

  • Duwijckstraat 17, 2500 Lier, Belgie
  • +32 472 49 37 37
  • info@kreatix.be
  • BE 0563.872.084
Google Partner Badge Kreatix
hubsport academy oliver op de beeck kreatix

© 2018 - Kreatix BVBA - Alle rechten voorbehouden - Privacy policy - Algemene voorwaarden