Elk bedrijf moet bloggen, dit is de reden waarom

Give value.

De eenvoudigste marketingtechniek die velen vergeten is je doelpubliek waarde geven. We leven in tijden waar je een potentieel publiek niet langer kan/mag agressief overtuigen om je product of dienst te kopen. De huidige generatie neemt zelf de beslissing. Wat je wél kan doen, is je doelpubliek zoveel mogelijk informatie geven over je producten of diensten. Hoe doe je dat? Door te bloggen!

De redenen

Ten eerste zorgt een blog voor meer trafiek op je website. Mensen lezen je artikels en willen op de hoogte blijven. Meer trafiek = meer kans om te verkopen. Ook zorgen je blogposts ervoor dat je stijgt bij Google, je biedt steeds nieuwe content aan… En dat kan Google wel smaken. Een blog is enorm goed voor je SEO.

Ten tweede kan je enorm veel tijd besparen door een blog te schrijven. Klinkt gek, want het duurt even om een goede post te maken. Maar het werkt. Krijg je bijvoorbeeld veel dezelfde vragen van klanten, bundel ze dan in een blogpost die je makkelijk kan linken. Tijdsbesparend én informatief.

Ten derde zorg je ervoor dat je een expert in je veld bent. Door te schrijven over je sector, laat je blijken dat je veel weet over je producten en diensten. Dat maakt dat je doelpubliek je ziet als een expert in je domein. Ze vertrouwen je mening en sturen de info door naar hun netwerk.

Tot slot kan je makkelijker een community bouwen rond je merk en/of bedrijf. Via een blog kan je bijvoorbeeld een e-maillijst starten zodat je je doelgroep op de hoogte kan houden van nieuwe posts of eventueel nieuwe producten (sneaky). Ook plaats je best deze artikels op de sociale media, zo kan je deze platformen laten groeien want iedereen wil op de hoogte blijven.

Kortom: er zijn alleen maar voordelen aan bloggen. Ja, het duurt even om een goede post te schrijven. Ja, soms ben je inspiratieloos. Ja, schrijven is misschien je ding niet.

 

Maar practice makes perfect and it never hurts to try!