Google Ads (voorheen Google AdWords) zijn de betaalde advertenties die je bij Google Zoekresultaten ziet. Door het aanmaken van een Google Ads-account zet je een eerste stap naar gevonden worden op het internet, betaalde advertenties lanceren en beheren, biedt je je diensten aan of promoot je je producten via Google Shopping. (linken naar Google Shopping uitleg)

 

Via Google Ads kan je zeer gericht traffic naar jouw website genereren via advertenties. Je krijgt geen advertenties te zien op basis van je interesses zoals bij Facebook, maar deze worden gericht getoond op basis van je zoekwoorden in Google.

 

De advertenties zijn gemakkelijk te herkennen. Dit zijn steevast de eerste (paar) zoekresultaten als je op een zoekwoord zoekt en zijn aangeduid met een groene ‘Adv.’ onder het zoekresultaat. Daarbij werkt AdWords sneller dan SEO. Je ziet meteen resultaat en dus ook als je advertentie goed scoort. Je kan dus meteen ingrijpen wanneer het zoekwoord niet ideaal is of net testen met verschillende zoekwoorden. Je kan je campagne ook pauzeren en/of stoppen wanneer je dat wil.

 

Adverteren via Google hoeft dus niet duur te zijn. Je bepaalt volledig zelf je budget en waar en wanneer je advertentie getoond wordt (YouTube, app, blogs,...)

 

Op onze blog vind je de 4 meest voorkomende fouten in Google AdWords.
Heb je moeite met het opzetten van een advertentiestrategie? Kreatix biedt dit ook aan als een van hun diensten.