Een Google Partner is een bedrijf die officieel door Google wordt gezien als expert in z’n vakgebied van digitale marketing. Dit omvat echter heel wat domeinen: Search Advertising, Mobile Advertising, Video & Display Advertising en Shopping Advertising.

 

Je herkent een Partner door de blauwe of rode badge op de website van het bedrijf. Dit krijgt hij niet zomaar. Er zijn wel enkele vereisten aan verbonden om tot Google Partner benoemd te worden.

 

Om te slagen als Partner moet je voldoen aan volgende voorwaarden:

  • Je moet een compleet Partners-bedrijfsprofiel hebben (weergave Partner Search)

  • Er is 1 (of 2 bij Premier Badge) gelinkte persoon die de Google AdWordscertificering behaald heeft.

  • Je hebt gedurende 90 dagen 10.000 dollar uitgegeven

  • Je realiseert groei en breidt je klantenbestand uit.

 

Welk voordeel heeft een Google Partner nu voor jou?

Ten eerste kan je sowieso verzekerd worden van kwaliteit. Partners hebben reeds klanten en weten dus hoe je degelijke advertenties opzet.

Daarnaast krijgen we ondersteuning van Google om de advertenties zelf te bespreken.

Tot slot krijgen Partners toegang tot het allerlaatste nieuws, exclusieve evenementen en trainingen.

 

Wil je nóg meer info over dit onderwerp? Goed nieuws, we schreven een uitgebreid artikel over dit onderwerp.