fbpx

Nieuwe webshop & product-configurator voor Buskruid

buskruid

Over het bedrijf

Buskruid is de snelgroeiende webshop van Lieve en Lies.

Ze bedachten het concept ‘brievenbusbloemen’ en zochten ondersteuning om dit te vermarkten.

Na een eerste Google Ads-traject, beslisten we om de site te herbouwen.

Voorheen werd er gebruikt gemaakt van Shopify, nu kunnen ze doorgroeien dankzij een maatwerk WooCommerce-oplosssing. Zo besparen ze enorm veel tijd met de dagelijkse verwerking van bestellingen.

Buskruid

Klant sinds

2021

Wat we beheren:

Online Marketing, Webshop

Lieve Raes
Read More
Ik krijg complimenten over de mooie site, en we zien ook weinig afgebroken check-outs. Voor ons een teken dat alles vlot loopt en gebruiksvriendelijk is.

Het resultaat

Dankzij het feit dat we veel data konden verzamelen via Google Ads, konden we meteen aan de slag met een geoptimaliseerde webshop.

Het grootste probleem was het verwerken van de bestellingen. Dat hebben we helemaal op maat gebouwd om tijd te besparen!

Product-configurator op maat

Bij Buskruid kan je zelf je pakketje samenstellen. Dit hebben we volledig op maat gebouwd, zodat mensen snel accessoires kunnen toevoegen aan hun bestelling. Dat verhoogt dan weer de 'average order value'.

buskruid configurator

Handig stappenplan

Bij Buskruid zijn 90% van de bestellingen cadeautjes. Die vertrekken naar een ander adres dan het factuuradres. Daarom ontwikkelden we een duidelijk stappenplan om je bestelling af te ronden. Zo gebeuren er minder fouten bij het verwerken van de bestellingen.

buskruid bestellingen

Groei door online marketing

Buskruid koos voor onze marketingondersteuning, waardoor we de omzet laten stijgen. We ondersteunen met Google Ads, Facebook Ads en Instagram Ads. Zo zorgen we ervoor dat de webshop snel zijn investering terugverdient.

buskruid ads

Start jouw project met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Met een focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 250 bedrijven.

Wim Engelen

Uitgebreide webshop & converterende campagnes voor Corpedi

Corpedi

Over het bedrijf

Corpedi is het nieuwe bedrijf van Lieve, de zaakvoerster van Birkenshop.

Op deze webshop verkoopt ze samen met haar dochter Heleen trendy ergonomische schoenen. Hiermee bieden ze hun klanten een betere ondersteuning van hun voeten.

Wij kregen het vertrouwen voor het ontwerpen van het logo, het bouwen van de webshop en het verzorgen van de online campagnes. 

Birkenshop is reeds klant sinds 2016, dus dit project is een mooie verderzetting van onze klantrelatie!

Corpedi

Klant sinds

2022

Wat we beheren:

Online Marketing, Webshop

Lieve Swijzen
Lieve Swijzen
Read More
Deze tandem staat paraat om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Onwaarschijnlijk efficiënte en professionele service.

Het resultaat

Corpedi is nog maar live sinds de start van 2022, maar de groei is meteen merkbaar. We ondersteunen dit elke maand verder met onze online marketing.

Maatwerk ontwerp

Voor de website van Corpedi kozen we een minimalistische, witte look. Zo verschuift de focus naar de geweldige productfoto's.

Corpedi

Mails vergaren met een actie

10% korting bij je volgende bestelling! Met deze strategie bouwen we de maillijst op, die we daarna kunnen activeren om de omzet te verhogen.

Corpedi

Uitgebreide filters

Elke webshop heeft een sterk filtersysteem nodig. Dit bouwden we voor Corpedi zodat klanten snel hun favoriete schoen kunnen vinden. Dit verhoogt de conversie aanzienlijk!

Corpedi

Bewezen groei

Elke maand zien wij de webshop groeien, waardoor we de kans krijgen om de marketingbudgetten op te schalen. Hierdoor brengen we de totale markt in kaart voor onze klant.

Omzetstijging Corpedi

Start jouw project met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Met een focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 250 bedrijven.

Wim Engelen

Internationale marketing & meertalige webshop voor Zùsto

Zùsto

Over het bedrijf

Zùsto verkoopt suiker met 75% minder calorieën, gericht naar bewuste bakkers en diabetici.

We ondersteunen de internationale expansie van het bedrijf met een meertalige webwinkel, globale advertenties, whitepapers, blogartikels en B2B lead generatie.

Zùsto

Klant sinds

2021

Wat we beheren:

Online Marketing, Webshop

Het resultaat

We werken sinds 2021 voor Zùsto. In dat jaar bereikten we meer dan 12 miljoen mensen over de hele wereld, verhoogden we de online verkoop & zorgden we voor meerdere top-posities in Google.

Meertalige webwinkel

We bouwden een nieuwe webshop in WooCommerce. Momenteel is de site beschikbaar in het Nederlands, Frans, Engels en Arabisch.

Zùsto

Digitaal receptenboek

We zorgden voor een explosie van de mailinglijst. Dit dankzij ons digitaal receptenboekje. Dit is ondertussen meer dan 20.000 keer gedownload.

Zùsto

Top-posities in Google

We hebben een grote focus op SEO gelegd. Hierdoor konden we voor een aantal belangrijke zoekwoorden hoog scoren. Met het zoekwoord 'Sucralose' staan we vaak op de eerste positie. Dit zorgt voor duizenden extra hits per maand!

Zùsto

USA, baby!

Door de internationale expansie, krijgen we de kans om ook breder te adverteren. Zo onderhouden we B2B-campagnes in de USA. Van New York tot Chicago!

Zùsto

Start jouw project met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Met een focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 250 bedrijven.

Wim Engelen

700% ROI op ads & bouwen van de webshop voor Birkenshop

Birkenshop

Over het bedrijf

Birkenshop is een onafhankelijk verkooppunt van Birkenstocks, opgericht door Lieve Swijzen. Zij is hét brein achter Birkenshop en ziet haar webshop als haar vierde kind.

Wat begon als een hobby en beperkte nevenactiviteit, mondde uit in een waar succes. Hoe dat komt?  De persoonlijk aanpak van Lieve zorgt ervoor dat elke klant als een koning wordt behandeld.

Bij Birkenshop is niemand een nummertje. Elke vraag wordt door Lieve persoonlijk beantwoord. Ook het verwerken van de bestellingen wordt persoonlijk door Lieve opgevolgd.

Birkenshop

Klant sinds

2016

Wat we beheren:

Online Marketing, Webshop

Het probleem

In 2010 besloot Lieve om een beperkt aanbod aan orthopedische schoenen aan te bieden, als aanvulling op de apotheek die ze toen uitbaatte.  Dit bleek een succes

Na een flinke groeispurt, waagde Lieve van Birkenshop de sprong om het aanbod te vergroten en een aparte zaak op te starten.

Om het concept groots te kunnen aanpakken, wist Lieve dat ze niet enkel regionaal kon blijven verkopen in de winkel. Een online webshop was dus een must.

De oplossing

Birkenshop was één van onze eerste klanten. Lieve kwam via via bij ons terecht en besloot destijds om het prille concept van Kreatix een kans te geven. Voor ze het goed en wel beseften, waren William en Oliver verantwoordelijk voor de uitbouw van de nieuwe webshop van Birkenshop.

Rebranding

We kregen een ‘carte blanche’ om de webwinkel volledig te rebranden. We kozen ervoor om de kleur blauw door te trekken als huisstijl. Blauw staat voor betrouwbaarheid & loyaliteit, en stimuleert conversies. Je vindt de kleur blauw dikwijls terug bij webshops. Denk maar aan de webshop van Coolblue, bijvoorbeeld.

Mobielvriendelijk ontwerp

De webshop die we destijds in 2017 opleverden was responsief, klaar voor de toekomst en telde ongeveer een negenduizendtal artikelen. Ondertussen zijn er al meerdere nieuwe versies gemaakt.

Birkenshop
Birkenshop
Birkenshop

De eerste webshop die we bouwden voor Birkenshop werkte goed, en kwam tegemoet aan de normen van toen. Stilstaan is echter achteruitgaan, zeker op digitaal vlak. Er werd in de loop der jaren dan ook continu gesleuteld aan de webshop.

Ook aan de look & feel van de webshop werd gesleuteld. Intussen ontwikkelden we een combinatie tussen een app en een website, zodat potentiële klanten via de webshop de ervaring krijgen van een app, zonder dat dit een grote investering vraagt. Hierdoor steeg het aantal conversies via mobiel.

Voor al onze relevante zoekwoorden scoren we een toppositie in de zoekmachines. SEO zorgt voor een groter klikvolume en brengt nieuwe klanten naar je webshop. Door in te spelen op content en de juiste technische implementatie van de webwinkel, scoren we sterk.

Met concurrentie als Zalando, Sarenza & Torfs is het een dagelijkse strijd om goed te scoren via Google Ads. Door onze continue optimalisatie staan wij al 6 jaar boven deze andere webwinkels.

Voor al onze relevante zoekwoorden scoren we een toppositie in de zoekmachines. SEO zorgt voor een groter klikvolume en brengt nieuwe klanten naar je webshop. Door in te spelen op content en de juiste technische implementatie van de webwinkel, scoren we sterk.

Winkelmandverlaters staan op onze radar. Via dynamische retargeting advertenties confronteren we winkelmandverlaters met de producten die ze niet hebben afgerekend. We investeerden €5.700 in deze advertenties en kregen er een rendement van €72.000 voor in de plaats. De kracht van retargeting via Facebook!

Start jouw project met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 250 bedrijven.

Wim Engelen

Samen groeien met Corporella

Corporella

Over het bedrijf

Als kinesitherapeuten zijn Greet Dieltjens en Alex Ballyn in 1989 gestart met een groepspraktijk. Door diverse specialisaties en uitbreiding van het team, biedt Corporella nu een verscheidenheid aan behandelingen aan. Zowel op paramedisch als op esthetisch vlak. Naast het aanbieden van paramedische en esthetische behandelingen, beschikt Corporella ook over een aanbod van verzorgings- en schoonheidsproducten. Corporella is tevens een officiële verdeler van Rainpharma. Shoppen kun je doen in de winkel of in de webshop.
Corporella

Klant sinds

2014

Wat we beheren:

Online Marketing, Webshop

Het probleem

Corporella neemt een speciale plek in ons hart in. Corporella was namelijk onze allereerste klant! Een enorm spannend project. Greet kwam via een goede word of mouth bij ons terecht voor een nieuwe website en de rebranding van het merk.

De oplossing

Eerlijk gezegd? Als twee jonge knapen wisten we totaal niet waar te beginnen. Met de hulp van YouTube tutorials gingen we dan maar aan de slag. Gelukkig wist Greet van Corporella waar ze aan toe was. Ze geloofde in ons concept. 

Voor beide partijen was dit destijds een win-winsituatie. Corporella kon in 2014 met een beperkt budget investeren in een nieuwe website en zaakvoerders Oliver & William kregen de kans om hun vaardigheden aan te scherpen.

Een '2014-proof' website

De site die we destijds in 2014 opleverden was responsief, werkte naar behoren en kwam tegemoet aan de normen van toen. Deze site betekende wel degelijk de officiële start van Kreatix als webagency.

Banners, flyers & branding

We bouwden samen met Corporella aan een sterk merkverhaal. Om de naamsbekendheid te versterken, ontwierpen we banners & flyers. De banner die we destijds hadden gemaakt, hangt nog steeds te wapperen aan de voorgevel van de winkel.

Corporella
Corporella

Het resultaat

Achteraf bleek de klant blij te zijn met het resultaat. Oef! Dit zette de deur dan ook open voor een bredere samenwerking.
De website van Corporella kreeg ondertussen – uiteraard – al meerdere keren een opfrisbeurt. Bij de laatste herwerkte versie werd de focus gelegd op de verschillende diensten én de groeiende webshop. Het resultaat is een verlengstuk van hun nieuwe, gerenoveerde winkel. De kleuren en de beleving werden doorgetrokken op de herwerkte site.
Als gevolg van positieve resultaten, besloot Greet van Corporella om ook Google Ads en Facebook Ads een kans te geven. Aangezien we de website zelf in handen hebben, kunnen we naar hartenlust experimenteren & optimaliseren. Maandelijks verkoopt Corporella zo’n honderdtal producten in de webshop via onze advertenties, en krijgt Greet gemiddeld 40 offerte-aanvragen per maand binnen voor haar diensten.
Corporella is inmiddels uitgegroeid tot een soort van pilot-project. Greet geeft ons de toestemming om te experimenteren. In ruil daarvoor zijn de advertentiecampagnes van Corporella altijd mee met de nieuwste trends.

Start jouw project met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 250 bedrijven.

Wim Engelen

Een unieke wijnshop voor WHOOwine

WHOOWine

Over het bedrijf

Met WHOOwine deelt sommelier Lucia haar passie voor wijn en authentieke wijnmakers. Het concept is simpel: je kan kiezen uit een aanbod van diverse internationale kwaliteitswijnen of je kan jezelf laten verrassen door de keuze van Lucia.

De wijnen worden niet zomaar lukraak uitgekozen, integendeel. Lucia kent alle wijnmakers persoonlijk. Hun geheim voor lekkere wijn? Ze zijn allemaal heel getalenteerd en ze werken met kwalitatieve druiven uit hun eigen gezonde wijngaarden, ver weg van schadelijke sproei – en smaakstoffen.

WHOOWine

Klant sinds

2019

Wat we beheren:

Webshop

Het probleem

Het concept van WHOOwine was destijds gloednieuw. Om het project mee vorm te geven, was Lucia van WHOOwine op zoek naar een partner die het digitale luik mee kon ondersteunen. Op die manier kon Lucia zich focussen op het uitbouwen van haar project.

De oplossing

In samenwerking met het communicatiebureau Propaganda zijn we vervolgens aan de slag gegaan met een volledig nieuwe website. We bepaalden samen de huisstijl, waarna we deze hebben doorgetrokken naar de website. 

Naast een content- en informatiegedeelte, moest er ook een webshop geïntegreerd worden. Zo gezegd, zo gedaan. Bezoekers kunnen nu makkelijk hun favoriete fles(sen) wijn afrekenen.

WHOOWine
whoowine

Het resultaat

Het resultaat is een uniek vormgegeven website, dat in samenwerking met Propaganda werd gebouwd. We integreerden daarnaast nog enkele technische hebbedingetjes op vraag van WHOOwine.

Je favoriete wijn kan je makkelijk afrekenen via de webshop. Mag het wat meer zijn? Opteer dan voor een wijn-abonnement. Sommelier Lucia selecteert vervolgens 3 heerlijke wijnen voor jou. Hoe vaak je de box wilt ontvangen, kies je helemaal zelf.

Liever iemand verrassen? Dan kan je de WHOOwine box cadeau schenken. Je kunt er makkelijk een persoonlijke boodschap aan toevoegen. Je kunt ervoor kiezen om eenmalig een cadeaubox te schenken of je kunt dit in een abonnementsformule gieten. Wat jij zelf wilt!

We ontwikkelden een custom integratie die je toestaat om vrienden uit te nodigen. Per vriend of vriendin die je uitnodigt, ontvang je vervolgens een korting. Samen ‘wijnen’ is nog nooit zo voordelig geweest.

Start jouw project met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 250 bedrijven.

Wim Engelen

Een geïntegreerd geheel voor Ergo Comfort

Ergo Comfort

Over het bedrijf

Bij Ergo Comfort kan je terecht voor advies op maat wat betreft ergonomie op de werkvloer.

Het doel van Ergo Comfort? De productiviteit op de werkvloer verhogen, door in te zetten op een maximale werknemerstevredenheid en door te investeren in een gezonde, comfortabele werkplek.

Naast individuele begeleiding en advies op maat, biedt Ergo Comfort een zorgvuldig geselecteerd gamma ergonomische producten en kantoormeubilair aan in de webshop.

Ergo Comfort

Klant sinds

2019

Wat we beheren:

Webshop

Het probleem

Zaakvoerster Linda Deijnckens klopte bij Kreatix aan voor een nieuwe website. De voormalige website was gedateerd en kon in de eerste plaats een visuele update gebruiken. Bovendien beheerde Linda twee websites: ergoshop.be en ergocomfort.be. 

Bij de site ergocomfort.be lag de focus op het informatieve deel, terwijl ergoshop.be louter diende om producten te verkopen. Beide sites werkten echter niet goed met elkaar samen. Het was noodzakelijk om ze samen te integreren.

De oplossing

Zo gezegd, zo gedaan. We herbouwden de website van Ergo Comfort volledig van scratch in ons CMS-systeem.

We centraliseerden het informatieve luik en het shop-gedeelte onder één dak.

Er werd tot slot intensief gesleuteld aan de look & feel van de website. Eline (onze marketeer) stortte zich op het opfrissen van de teksten.

Ergo Comfort
Ergo Comfort

Tijdens het herbouwen van het webshop gedeelte, werd er door ons technisch team intensief gesleuteld aan de user experience. Zo integreerden we bijvoorbeeld een webshop configurator. Hiermee worden verschillende productvariaties meteen visueel getoond. Had je jouw bureaufiets toch liever in een andere afwerking gezien? Dan geeft de configurator je een concreet beeld van hoe dit eruit zou zien.

Start jouw project met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 250 bedrijven.

Wim Engelen

Sinds 2014 de digitale partner van KMO’s en groeiende bedrijven.

Marketing

Volg ons

Google Partner
Meta Business Partner
Leadinfo Badge
Mollie
Google reviews

© 2022 Kreatix - Alle rechten voorbehouden - Privacybeleid - Algemene voorwaarden - Sitemap