Multifunctionele website voor #ZigZagHR

De klant

#ZigZagHR is dé HR-community voor progressieve HR professionals in België. Het bedrijf onder leiding van Lesley Arens organiseert maandelijkse HR events en inspireert professionals via haar maandelijks vaktijdschrift. 

Ieder jaar selecteert #ZigZagHR 10 uitdagingen waar HR van wakker ligt. Elke maand zoomen ze in het vaktijdschrift in op één van deze topics. De maandelijkse events bieden dan weer een opportuniteit voor professionals om gericht te connecteren met en te leren van HR peers.

De uitdaging

Het concept van #ZigZagHR was destijds gloednieuw. Om het digitale luik te ondersteunen, was #ZigZagHR op zoek naar een all-in-one partner die het merk kon faciliteren in alle opzichten van het vak. 

Op die manier kon Lesley, de oprichtster van #ZigZagHR, zich focussen op het uitbouwen van haar bedrijf. Concreet had Lesley van #ZigZagHR nood aan een gestroomlijnde site, die ondersteund werd door verschillende marketingcampagnes.

De oplossing

Toen Lesley Arens ons contacteerde voor een totaalproject, wisten we dat we samen het verschil konden maken.

Een functionele website

We bouwden voor #ZigZagHR een nieuwe website, waarvan het lijstje met functies uitgebreid was. Zo moest de site onder andere beschikken over een blog-structuur en een online boekingsformule. Inschrijven op events moest makkelijk verlopen voor de klant en overzichtelijk te beheren zijn voor Lesley. Daarnaast integreerden we een systeem dat ervoor zorgt dat abonnementen automatisch worden verlengd.

Sterke marketingcampagnes

De nieuwe site van #ZigZagHR werd ondersteund door het powerkoppel Google & Facebook Ads. Via Google leiden we betalend verkeer naar de site. Wanneer websitebezoekers geen aankoop doen via de Google advertenties, treedt de Facebook Pixel in werking. Via Facebook (retargeting) advertenties zetten we vervolgens de achtervolging in.

Het resultaat

Abonnees & inschrijvingen voor events

Sinds de livegang van de nieuwe site en de opstart van onze marketingcampagnes, stromen transacties vlotjes binnen. We verkochten via Google & Facebook een 80-tal abonnementen in een periode van 4 maanden. In diezelfde periode zorgden we ervoor dat 25 mensen zich inschreven voor één van de maandelijkse events die #ZigZagHR organiseert.

Nieuwe inschrijvingen op de nieuwsbrief

Het mailadressenbestand van Lesley werd gretig aangezuiverd met nieuwe abonnees op de #ZigZagHR nieuwsbrief. Het doel hiervan is om verschillende touchpoints te creëren, totdat een lead uiteindelijk converteert en zich ontpopt tot gloednieuwe klant.

Nieuwsgierige voorproevers

Niet iedereen voelt zich meteen klaar om een aankoopbeslissing te maken na het zien van een advertentie. Sommigen kijken liever de kat nog even uit de boom. Daarvoor dient het gratis leesexemplaar. We lieten intussen al enkele tientallen voorproevers kennismaken met het tijdschrift van #ZigZagHR.

Jouw project uitwerken met Kreatix?

Reeds jaren bouwen wij websites zoals die van ZigZagHR. Allesomvattend, met het oog op resultaten. Spreekt dat je aan? Dan kan je makkelijk contact met ons opnemen.

Scroll to Top