Scoren in Google met de officiële BOMAblog

BOMA is dé expert in schoonmaakoplossingen en ontwikkelt al meer dan 46 jaar professionele schoonmaakmaterialen voor bedrijven en instellingen. Bij BOMA draait alles om een volledige ontzorging: van een tijdige levering tot advies en ondersteuning op de werkvloer. Weetje: Oliver is zijn carrière gestart bij BOMA in het magazijn op 16-jarige leeftijd. Leuk dat we na al die jaren nog steeds samenwerken. Ook duurzaamheid staat bij BOMA voorop. Als specialist in duurzame oplossingen voor schoonmaak en hygiëne, gelooft BOMA in een circulaire economie. De grondstoffen van hun producten worden natuurlijk afgebroken, of worden hergebruikt.

logo image
logo image

Uitdaging

We kregen in het verleden reeds het vertrouwen van BOMA om hun Google Ads campagnes in handen te nemen. Hierop volgden al snel de campagnes van zusterbedrijven Bomac & Greenspeed. Toch wist BOMA als geen ander dat het belangrijk is om zowel organisch als betalend aanwezig te zijn op het web. 

Omdat we in het verleden al hadden bewezen wat we in ons mars hadden, koos BOMA dan ook voor ons als hun partner-in-crime voor dit project. De huidige site kon echter – omwille van technische redenen – niet dienen als basis voor het uitrollen van een content marketingplan. Daarom gingen we op zoek naar een alternatief.

logo BOMAblog 1

De oplossing

We besloten om een volledig nieuw content-platform uit te bouwen met als doel de distributie van waardevolle & relevante content op maat van BOMA’s doelgroep. Dit is een kosteneffectieve manier om nieuwe leads binnen te halen, en is tegelijkertijd een belangrijke factor voor de vindbaarheid in Google. Twee vliegen in één klap!

Inbound marketingplan
Wie zijn onze doelgroepen? Met welke pijnpunten kampen ze? Welke onderwerpen en categorieën zijn actueel? Aan de grondslag van elke goede campagne, ligt een marketingplan. Alvorens we van de blog-site een content kanon konden maken, was het dus noodzakelijk om een doelgerichte strategie uit te tekenen.
Zoekwoordonderzoek
Op welke zoekwoorden moeten we inzetten? Niet geheel onbelangrijk voor SEO-doeleinden. De kracht van een doelgerichte contentstrategie zit namelijk in het scoren op waardevolle zoekwoorden. Desondanks we dezelfde taal spreken, stelden we vast dat onze noorderburen vaak andere benamingen gebruikten.
bomablog

Het resultaat

Opwaartse ranking
Intussen is de blogsite in Nederland geïndexeerd voor 15 relevante zoektermen. Het blogartikel dat we schreven omtrent de gevaarsymbolen in de schoonmaak, staat momenteel op positie 16 wanneer men zoekt op het zoekwoord: ‘schoonmaakmiddelen symbolen’.
Toename in websiteverkeer
Ook het aantal websitebezoekers en de kwaliteit ervan neemt stilaan toe. Websitebezoekers blijven gemiddeld 3 minuten en 33 seconden hangen op de site en lezen ongeveer 3 artikels per sessie.

Ook scoren? Werk jouw project uit met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 150 bedrijven.