Een totaalpakket voor Haze&Finn

Haze&Finn is een trendy kledingmerk voor mannen. De collecties worden ontworpen in Antwerpen en zijn geïnspireerd op de authentieke, Arctische levensstijl. Het logo van Haze&Finn is dan ook een eerbetoon aan de poolster. Kies je voor Haze&Finn, dan kies je voor tijdloze én duurzame mode. Het populaire merk heeft zich er namelijk toe verbonden om tegen 2025 volledig duurzaam te worden. Mede hierdoor is Haze&Finn vooral populair bij outdoor enthusiasts.

logo image
logo image

Situatie

Zaakvoerder Bart – die al lang actief is in de retailsector – kwam bij Kreatix in eerste instantie aankloppen voor een analyse van zijn toenmalige website. De verkopen stroomden toch niet zo vlotjes binnen als verwacht. 

Zo gezegd, zo gedaan. We voerden een grondige website-analyse door met als resultaat een transparant overzicht van de bottlenecks. Na enig overleg, waren we het er allebei mee eens: de website van Haze&Finn moest over een andere boeg gegooid worden.

De oplossing

Concreet lagen er twee oplossingen op tafel: ofwel kon de huidige website geoptimaliseerd worden, ofwel kon de website volledig opnieuw opgebouwd worden van scratch. 

Al snel werd duidelijk dat opnieuw opbouwen het beste alternatief bleek te zijn. De return on investment lag hier gewoonweg een pak hoger. Een nieuwe website, een nieuwe start.

We herbouwden de website van Haze&Finn vervolgens volledig opnieuw. Het deisgn van de website werd in een nieuw jasje gestopt en er werd intensief gesleuteld aan de bottlenecks in de webshop.

Het resultaat

Het resultaat is een webshop die sterk geoptimaliseerd is voor conversies én met de nodige aandacht voor de user experience. Hier bleef het echter niet bij. 

Om de webshop kracht bij te zetten, koos Haze&Finn ook voor Kreatix als strategische marketingpartner.

Aandacht voor UX
De voormalige webshop van Haze&Finn was niet geoptimaliseerd voor conversies. Er misten nog enkele cruciale elementen die bezoekers nodig hebben om tot een conversie over te gaan. Daar hebben we bij de heropbouw extra rekening mee gehouden. De webshop is onder andere voorzien van de juiste productfilters. Ben je op zoek naar een specifiek product, dan kan je een zoekopdracht uitvoeren in de zoekbalk. Die doet tot slot suggesties.
+1000 verkopen via advertenties
In Q3 van het jaar 2020 zijn we begonnen met het uitrollen van advertentiecampagnes op Google en Facebook. Inmiddels tellen we al meer dan 1000 verkopen via de advertenties.
Kreatix als marketingpartner
Haze&Finn koos voor Kreatix als marketingpartner. Concreet beheren we de advertenties en staan we in voor het versturen van nieuwsbrieven. We hebben tevens ook een mail automation opgezet die winkelmandverlaters aanspoort om alsnog af te rekenen. Sinds de opstart van onze marketingactiviteiten, is het aantal bezoekers op de website vervijfvoudigd.

Ook scoren? Werk jouw project uit met Kreatix

Wij werken volgens de regels van de kunst. Focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 150 bedrijven.