Van 25 naar 160 leads per maand voor Protector

De klant

Protector noemt zichzelf weleens de huisdokter. Met meer dan 30 jaar ervaring in de bestrijding van vocht, huiszwammen en houtworm is Protector dan ook dé referentie in de sector. 

Met een vast team van ervaren medewerkers biedt Protector je een totaaloplossing. Het zit ‘m bij Protector dan ook in de kleine dingen. Omdat wonen op een werf allesbehalve leuk is, beperkt het bedrijf de overlast tot een minimum door bijvoorbeeld de werkzaamheden af te schermen.

Struikelblok

Emiel van Protector koos er enkele jaren geleden voor om Google Ads uit te besteden aan een extern marketingbureau. Helaas, zonder succes. Emiel was dan ook naarstig op zoek naar een nieuwe Google Ads partner, en kwam zo bij Kreatix terecht. 

We hadden een goed kennismakingsgesprek en stelden vast dat onze neuzen in dezelfde richting stonden. Aanvankelijk stonden we voor een uitdaging, want het vertrouwen van Emiel in marketingbureaus was inmiddels geslonken. We moesten en zouden dat vertrouwen dan ook terugwinnen.

De oplossing

Aangezien Protector zowel actief is in Vlaanderen als in Wallonië, bouwden we een uitgebreide, tweetalige Google Ads campagne op.

Regionale verdeling

We schreven advertenties voor elk van onze drie gewesten, waardoor we nauwkeurig konden bijhouden welke gewesten het best presteerden. Voor het tweetalige Brusselse Gewest, schreven we de advertenties zowel in het Frans als in het Nederlands.

SKAG’s (Single Keyword Ad Groups)

We werkten aan de hand van SKAG’s. De afkorting SKAG staat voor Single Keyword Ad Groups. Het zijn advertentiegroepen die - zoals het woord het zegt - bestaan uit louter één zoekwoord. SKAG’s zijn een manier om meer controle te krijgen en betere prestaties te halen met je Google Ads account.

Het resultaat

Boost in het verkeer

Een gemiddelde van 43 klikken per dag zorgde voor een boost in het verkeer naar de website. Bijgevolg bleven ook conversies niet lang uit. Protector zag het aantal leads sterk toenemen. Zowel in het Waalse als in het Vlaamse Gewest, bleken vochtproblemen erg populair.

Een tevreden klant

De extra instroom van verkeer op de website, maakte van Emiel een tevreden man. Na tegenvallende resultaten bij de vorige Ads-partner, namen wij het account over. We verzorgden een verdubbeling van het aantal leads voor hetzelfde budget. Een tevreden klant, dat is waar we naar streven.

Jouw project uitwerken met Kreatix?

Reeds jaren bouwen wij Google Ads campagnes zoals die van Protector. Gericht op conversies, met het oog op resultaten. Spreekt dat je aan? Dan kan je makkelijk contact met ons opnemen.

Scroll to Top