Aangepaste doelgroepen

Laatst aangepast: 25 maart 2020

Dé grote troef van online adverteren is de doelgerichtheid die je kunt geven aan advertenties

Zowel Google Ads als Facebook Ads geven je de mogelijkheid om doelgerichte reclame de wereld in te sturen. 

Om deze belofte na te kunnen komen, heeft zowel Google als Facebook een heleboel targetingopties op het menu staan. 

Kom je er niet uit of vind je niet wat je zoekt? Dan kunnen aangepaste doelgroepen soelaas bieden. 

Een aangepaste doelgroep is namelijk een type doelgroep dat bestaat uit bestaande contacten. Dit type doelgroep verschilt uiteraard van adverteerder tot adverteerder en is bedrijfsspecifiek.

Facebook Ads bijvoorbeeld, stelt adverteerders in staat om een bestaande klantenlijst te importeren. Dit kan eenvoudig door een Excelsheet met mailadressen op te laden in de advertising-tool van Facebook.

Aangepaste doelgroepen vormen bovendien de basis voor retargeting. Zowel Google Ads als Facebook Ads stellen je in staat om aan de hand van aangepaste doelgroepen eerdere websitebezoekers opnieuw te benaderen aan de hand van een retargeting advertentie. 

Tenslotte is een aangepaste doelgroep noodzakelijk om later over te gaan tot de tool van de vergelijkbare doelgroepen.

Weergaven: 19
Scroll to Top