Chatbot

Laatst aangepast: 23 maart 2020

Hoewel Billie van bol.com bijna al onze vragen met succes afhandelt, gaat het hier niet om een mens van vlees en bloed, maar wel om een geautomatiseerd hulpje van de klantenservice, ook wel een chatbot genaamd.

Een chatbot is een computerprogramma dat menselijke conversaties simuleert door middel van tekstchats – of tegenwoordig zelfs spraakcommando’s.

Het grote voordeel van chatbots is dat ze niet beperkt zijn in tijd of fysieke locatie. 

Dit maakt de implementatie ervan aantrekkelijk voor bedrijven die de mankracht of financiële middelen niet hebben om werknemers de klok rond te laten werken.

Bovendien creëer je door te investeren in een directe communicatielijn, een echte connectie. 

Zo ontdekte Neil Patel, succesvol ondernemer en marketing specialist, dat een chatbox je conversieratio kan verbeteren tot wel 45%.

Tot slot vermindert een chatbot het aantal irrelevante e-mails en telefoontjes. Op die manier kun je een aanslag op je mailbox beperken en behoud je makkelijker het overzicht.

Weergaven: 13
Scroll to Top