Discovery Ads

Laatst aangepast: 3 juli 2019

Google Ads biedt adverteerders verschillende advertentie mogelijkheden om mee aan de slag te gaan. Tot op heden kon je onder andere adverteren aan de hand van authentieke tekstadvertenties, display advertenties of responsieve advertenties.

Onder het motto stilstaan is achteruitgaan, kwam Google onlangs op de proppen met een gloednieuwe advertentievorm. Discovery advertenties zouden eind 2019 hun intrede maken. Dat maakte Google bekend op het Google Marketing Live event in mei.

Discovery advertenties zijn mobiele & visueel aantrekkelijke advertenties die in meerdere Google feed omgevingen kunnen worden weergegeven, waaronder de feed van Google Discover, Youtube Home & Gmail. 

Ken je Google Discover niet? Open dan snel je Google-app. Op de startpagina zal je verschillende content zien verschijnen. Gebruikers kunnen steeds hun feed aanpassen naar onderwerpen die hen interesseren. Volgens Google bereikt de Discover-feed wereldwijd 800 miljoen gebruikers. 

Je kan meteen al het grote voordeel van de Discovery advertenties raden: ze hebben een groot bereik, maar niet enkel dat maakt deze nieuwste advertentievorm zo interessant. Met Discovery advertenties kan je immers een specifiek publiek aanspreken. Die targeting gebeurt onder andere op basis van je recente zoekactiviteiten, Youtube kijkgedrag & de apps die je in de Play Store hebt gedownload.

Nog niet helemaal overtuigd? Net zoals responsieve advertenties zullen Discovery advertenties kunnen rekenen op de uitstekende machine learning skills van Google. Dit resulteert in een verhoogde efficiëntie. Je hoeft het hoofd niet meer te breken over advertentie varianten: Google Ads maakt van jouw input de best presterende combinaties.

Benieuwd hoe je Discovery Ads campagne opzet? Neem dan zeker onze blog eens door!

Weergaven: 21