fbpx

Display advertentie

Laatst aangepast: 29 november 2018

Advertenties komen voor in verschillende vormen en maten. Dit geldt ook voor display advertenties.

Een display advertentie kent namelijk verschillende verschijningsvormen: zowel tekst-, beeld-, video- als rich media-advertenties zijn mogelijk.

Wat is nu het verschil tussen een display advertentie en een gewone tekstadvertentie? Een display-advertentie is een advertentie die, in tegendeel tot een tekstadvertentie, wordt weergegeven op een inhoudspagina.

Display-advertenties worden dus niet weergegeven op de zoekresultatenpagina van Google. De advertenties worden daarentegen wel weergegeven in het Display Netwerk van Google. Dit zijn websites die hebben aangegeven om advertenties via Google Ads toe te laten op hun website. Deze websites worden ook wel eens displaypartners genoemd.

Wat is het voordeel van een display advertentie? Via het Google Display Netwerk is het mogelijk om te adverteren op websites waar jouw doelgroep zich bevindt. Het is dus perfect mogelijk om je display advertentie te tonen aan bezoekers die surfen op sportwebsites, bijvoorbeeld.

Tekstadvertenties bieden voornamelijk de mogelijkheid om te targeten op basis van demografische gegevens en zoekwoorden. Display advertenties verruimen deze target mogelijkheden. Hierbij gebeurt targeting op basis van demografische gegevens, zoekwoorden, plaatsingen, onderwerpen, interesses én remarketing.

Door deze tal van opties is het mogelijk om heel precies te gaan targeten.

Weergaven: 4