Evergreen content

Laatst aangepast: 25 maart 2020

Evergreen content staat in de marketingwereld voor inhoud die altijd relevant is voor jouw doelgroepen. De naam verwijst naar de ‘evergreen’ bomen die het hele jaar door hun bladeren behouden. 

Interessante en relevante content die niet gedateerd is, kan ervoor zorgen dat je autoriteit krijgt en snel gevonden wordt in de zoekmachines van Google. Wat op zijn beurt dan weer kan helpen om extra verkeer naar je website te brengen. 

Verder kan deze evergreen content er ook voor zorgen dat je voor een langere periode een waardevolle positie in de zoekmachine ranking inneemt. 

Heb je een concreet voorbeeld nodig? Hieronder vind je alvast enkele do’s en don’ts wat evergreen content betreft:

DO’s:

  • Probeer blog artikels te schrijven die jarenlang actueel blijven.
  • Probeer de evergreen content op alle mogelijke manieren tot aan je doelgroep te brengen.

DON’ts:

  • Schrijf geen blog artikels die numerieke rapporten en statistieken bevatten.
  • Vermijd vakantie- of seizoensgebonden artikels.
Weergaven: 25
Scroll to Top