Facebook Pixel

Laatst aangepast: 3 september 2019

Indien je van plan bent om te experimenteren met Facebook advertenties, is er één belangrijk hulpmiddel dat je zeker niet mag vergeten: de Facebook Pixel. 

Net zoals een Google Analytics code is een Facebook Pixel een code die je op je website plaatst. 

Deze code of pixel verzamelt allerlei gegevens over je website bezoekers. Op die manier kun je meer te weten komen over je doelgroepen. 

In principe sla je een virtuele brug tussen je website en je Facebook bedrijfsprofiel. 

De Facebook Pixel zet de deur op een kier voor een tal van optimalisatie mogelijkheden en kan gebruikt worden voor verschillende doeleinden:

  • Remarketing doeleinden: je kan je Facebook advertenties targeten op basis van je websiteverkeer. Er wordt een lijst gemaakt van mensen die je website hebben bezocht, bijvoorbeeld. Deze mensen kun je dan opnieuw benaderen via een Facebook advertentie. 
  • Bijhouden van conversies: een Facebook Pixel legt de link tussen je website en je Facebook advertenties, waardoor je perfect de effectiviteit van je advertentiecampagnes kan meten. 
  • Uitbouwen van een doelpubliek: je kan nieuwe klanten vinden via de vergelijkbare doelgroep. Op basis van interesses en allerlei demografische gegevens van de huidige websitebezoekers kan er een doelgroep aangemaakt worden met nieuwe potentiële klanten die dezelfde eigenschappen bezitten. 

Onze conclusie? De Facebook Pixel is een onmisbaar instrument, wil je het maximale rendement halen uit je advertentiebudget.

Weergaven: 23