fbpx

Google Analytics

Laatst aangepast: 19 november 2018

Net zoals Google Adwords, is Google Analytics een dienst van Google. Met Adwords zet je een eerste stap naar gevonden worden op het internet aan de hand van betaalde advertenties. Google Analytics daarentegen, maakt het mogelijk om meer gedetailleerde statistieken te verzamelen van deze advertenties indien het Google Analytics account gekoppeld wordt aan een Google Adwords account.

Daarenboven is Google Analytics ook de geschikte tool om de statistieken van websites te analyseren.

De statistieken die Google Analytics voor ons verzameld, kunnen we vervolgens onderzoeken en analyseren met als doel een duidelijk beeld te krijgen van de website.

Bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves kunnen allen door Google Analytics gemeten worden. Inzicht hebben in deze gegevens biedt een grote troef: marketingcampagnes of delen van de website kunnen aangepast worden aan het gedrag van de bezoekers.

Meten is weten. Daarom is Google Analytics dé tool bij uitstek om vrijwel alle activiteiten naar, op en van de website te meten en inzichtelijk te maken.

Wat is de herkomst van de bezoekers? Hoe lang bleven ze op de website? Waarop heeft men geklikt? Welke bezoekers leveren het hoogste rendement op? Stuk voor stuk zijn dit belangrijke vragen waar elke webmaster nieuwsgierig naar is en waar Analytics het antwoord op geeft. Het gebruik van deze gratis tool die Google aanbiedt is dan ook een echte aanrader.

Weergaven: 4