Google Tag Manager

Laatst aangepast: 25 maart 2020

Data is het beginpunt van digitale marketing. 

Of je nu een over een webshop beschikt, of over een blogsite, het is essentieel om te begrijpen hoe bezoekers met je website omgaan.

Het installeren van data trackers is echter niet altijd even makkelijk, en na verloop van tijd zie je door de bomen het bos niet meer. 

Gelukkig kun je in dat geval rekenen op de hulp van Google Tag Manager. 

Google Tag Manager is een tool met een gebruiksvriendelijke, webgebaseerde interface die het proces van het werken met tags vereenvoudigt.

Maar wat zijn dat die tags

Tags zijn stukjes code die aan een website worden toegevoegd om informatie te verzamelen en naar externe tools te sturen, waar het dan die gegevens bijhoudt. 

Je kan tags gebruiken voor allerlei doeleinden, zoals het volgen van scrollen, het genereren van heatmaps, of het bijhouden van hoe mensen op je website terecht komen.

Tags kunnen ook gebruikt worden om specifieke gebeurtenissen te monitoren, zoals het downloaden van bestanden, het klikken op bepaalde links of het verwijderen van items uit een winkelwagen.

Met Google Tag Manager kan je deze tags toevoegen, bewerken en uitschakelen zonder de broncode aan te raken.

Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is het eenmalig implementeren van een Google Tag Manager code op alle pagina’s van je website. 

Weergaven: 19
Scroll to Top