Hotjar

Laatst aangepast: 29 augustus 2019

Hotjar is een gedragsanalyse die je helpt het gedrag van je websitebezoekers te begrijpen door middel van tools zoals heatmaps, sessieopnames en enquêtes.

Het is een krachtig hulpmiddel dat het online gedrag van je bezoekers onthult op een visuele manier. 

In feite is Hotjar een aanvulling op de gegevens en inzichten die je krijgt van tools zoals Google Analytics.

Door de combinatie van enerzijds Hotjar en anderzijds Google Analytics krijg je zicht op het grotere plaatje. 

Wat gebeurt er daadwerkelijk op je site? Wat vinden je websitebezoekers belangrijk? Waar bevinden zich de bottlenecks van je site? 

Hotjar is bovendien dé feedback tool bij uitstek om A/B testen uit te voeren. Je kan de impact ervan namelijk goed meten. 

Een van de meest indrukwekkende features van Hotjar is de heatmap. Heatmaps verzamelen informatie over klikken, muis- en scroll bewegingen. Bovendien kun je deze gegevens segmenteren op basis van toestelcategorie. 

Ook user recordings kunnen interessante kwalitatieve data opleveren. Aan de hand van deze video’s kun je zien hoe bezoekers klikken en navigeren doorheen de website. 

Wil je meer inzicht krijgen in het bezoekersgedrag op je website? Dan is Hotjar de oplossing. 

Weergaven: 29