Inbound marketing

Laatst aangepast: 28 juni 2019

Inbound marketing: de monden van marketeers lopen er van over, maar wat betekent dit nu eigenlijk concreet? 

Inbound marketing is een marketingfilosofie die gebaseerd is op het pull principe en vertrekt vanuit de oprechte interesse van de klant. Deze marketingfilosofie staat dan ook in schril contrast met de traditionele outbound marketing die op zijn beurt gebaseerd is op het push principe. Het is een lange termijn strategie die steunt op organische groei.

Door het creëren van waardevolle & relevante content trek (=pull) je potentiële klanten naar jou toe. Op die manier leg je de beslissing in het kamp van de klant. Deze staat centraal en leert aldus de meerwaarde van het merk zélf kennen. Het genereren van leads gebeurt organisch en geleidelijk.

Maar wat wordt er bedoeld met waardevolle content? Schrijf over zaken die jouw doelpubliek interesseren. Des te meer touchpoints je creëert, des te groter de kans dat de consument blijft plakken. Het schrijven van een blog is daar een goed voorbeeld van. Het is oké om niet meteen zuivere leads te scoren. Laat klanten op vrijwillige basis naar jou toe komen. 

De succesformule is duidelijk: organisaties die inzetten op inbound marketing zien op termijn hun ROI verdubbelen, ongeacht het marketingbudget. Dat blijkt uit het rapport (2018) van Hubspot. 

Weergaven: 21
Meer omzet uit je Google Ads-campagnes halenGratis whitepaper
Nu downloaden