Kwaliteitsscore

Laatst aangepast: 12 juli 2019

De kwaliteitsscore is een schatting van de kwaliteit van advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s. Het is een maatstaf voor Google om aan te tonen hoe waardevol jouw advertentie is. 

Een hoge kwaliteitsscore betekent dat het systeem van Google Ads ervan uitgaat dat advertenties relevant & nuttig zijn voor gebruikers. Advertenties van hogere kwaliteit worden daarom beloond met een hogere advertentiepositie en kunnen leiden tot lagere kosten.

De kwaliteitsscore is een cijfer tussen de 1 en de 10 en is gebaseerd op de verwachte klikfrequentie (CTR), advertentierelevantie en ervaring op de bestemmingspagina of landingspagina. 

De kwaliteitsscore is bovendien gebaseerd op prestatiegegevens uit het verleden. Het is een cumulatieve schatting van de algehele prestaties in advertentieveilingen. Het verbeteren van kwaliteitsscores is dus geen one lucky shot. Het is een continu verbeterproces. 

Een hoge CTR, relevante advertentie & een goede ervaring op de bestemmingspagina resulteert dus in een goede kwaliteitsscore. Zorg er dus steeds voor dat je advertenties naadloos aansluiten bij de landingspagina die je eraan koppelt & dat je advertenties specifiek en relevant zijn. 

Door gebruik te maken van SKAG’s kom je hier al een heel eind mee verder.

Weergaven: 22