fbpx

Landingspagina

Laatst aangepast: 21 november 2018

Net zoals de originele landingsbanen op het vliegveld, zorgt de landingspagina voor een eerste contactmoment. In het geval van de authentieke landingsbaan is dit het eerste contact tussen het vliegtuig en de begane grond.

In het geval van een landingspagina daarentegen, bedoelen we hiermee het eerste contact van de gebruiker met de website. De landingspagina is dus een pagina op de website die specifiek ingericht is voor bezoekers die binnenkomen (landen) op die pagina. Het gebruik van landingspagina’s kunnen we rechtstreeks koppelen aan advertenties.

Het schrijven van een advertentie zal altijd gepaard gaan met het koppelen van een landingspagina. De bedoeling is om een advertentie op te stellen met daaraan een aantal relevante zoekwoorden verbonden. Aan de advertentie koppel je eveneens een landingspagina die exact is afgestemd op de inhoud en zoekwoorden van deze advertentie.

Voorbeeld: wanneer je als ijsproducent een advertentie schrijft over mokka ijs, wil je uiteraard dat deze advertentie leidt naar het assortiment dat bestaat uit mokka ijs. Indien deze advertentie zou doorverwijzen naar de home pagina, zal deze als niet relevant beschouwd worden.

Een niet relevante landingspagina die niet is afgestemd op de inhoud en zoekwoorden van de advertentie wordt afgestraft door Google. Daarenboven zullen veel “klikkers” afhaken. Men klikt op de advertentie met een buik vol interesse voor mokka ijs en komt vervolgens op de home pagina. Een domper op de feestvreugde. Bijgevolg zal de gebruiker zelf op zoek moeten gaan op de website naar mokka ijs. De kans dat er uit deze advertentie een conversie zal komen, is zéér klein.

Weergaven: 16