fbpx

Machine learning

Laatst aangepast: 31 maart 2020

Machine learning is tegenwoordig zo populair, dat het bijna een synoniem is geworden voor artificiële intelligentie (AI). 

Als gevolg daarvan is het niet mogelijk om de implicaties van AI uit te wissen zonder te begrijpen hoe machine learning werkt.

Machine learning is in feite een toepassing van artificiële intelligentie (AI) dat systemen de mogelijkheid biedt om automatisch te leren zonder expliciet geprogrammeerd te zijn. 

Het idee achter machine learning is dat het mogelijk is om algoritmen te creëren die leren van, en voorspellingen doen over gegevens.

Het leerproces begint met observaties of gegevens, waarna het systeem zoekt naar patronen in gegevens om zo in de toekomst betrouwbare, herhaalbare beslissingen en resultaten te produceren.

In de praktijk komt machine learning meer voor dan je denkt. Onder meer de spamfilter die berichten in je mailbox markeert, werkt op basis van machine learning. 

Ook Google Ads maakt gebruik van deze slimme leertechniek. Responsieve advertenties, en slimme biedstrategieën zijn hier een concreet voorbeeld van. 

Let wel op: om machine learning naar behoren te laten werken heb je veel data nodig. Laat je Google Ads accounts in het begin daarom zo veel mogelijk data verzamelen, en schakel in een latere fase pas over op een slimme biedstrategie. 

Aan de hand van responsieve advertenties bijvoorbeeld, kan je als adverteerder relevantere boodschappen tonen aan potentiële klanten doordat Google Ads automatisch diverse advertentiecombinaties test.

Je geeft maximaal vijftien advertentiekoppen en vier beschrijvingsregels op en Google doet de rest.

Weergaven: 27
Scroll to Top