Nieuwsbrief

Laatst aangepast: 23 maart 2020

Wanneer we in online marketingtermen praten over een nieuwsbrief, dan hebben we het niet over de traditionele en onpersoonlijke nieuwsbrief die aan huis wordt geleverd per post.

Wel hebben we het over de elektronische nieuwsbrief of de e-nieuwsbrief.

Het algemene doel van zowat elke nieuwsbrief is het informeren van de lezers over updates van de website en het leveren van extra informatie. Een goede nieuwsbrief fungeert eigenlijk als een soort relatiemagazine

Deze nieuwsbrieven informeren de lezers over updates van de website en/of leveren informatie die eraan verbonden is.

Bovendien kunnen nieuwsbrieven een rol spelen in het opbouwen en in stand houden van de relatie van de gebruikers met een website.

Tenslotte is het gebruik van nieuwsbrieven ook de manier bij uitstek om een goed beeld te kunnen vormen van het klantenbestand.

Sidenote: een nieuwsbrief moet sinds de GDPR-wetgeving, verplicht een opt-in en opt-out bevatten.

Wil je graag zelf een nieuwsbrief maken maar weet je niet hoe je moet beginnen? Dan vind je hier een handige gids in de vorm van een blogartikel.

Weergaven: 132
Scroll to Top