PPC (Pay Per Click)

Laatst aangepast: 12 maart 2020

De afkorting PPC staat voor Pay Per Click. Het is een online reclamemodel waarbij adverteerders elke keer dat een gebruiker op een van hun online advertenties klikt, betalen. 

Door in te zetten op paid advertising koop je in feite websitebezoeken, in plaats van ze organisch te verdienen. 

Er zijn verschillende soorten PPC-advertenties, maar één van de meest voorkomende soorten is de betaalde zoekadvertentie. 

Deze advertenties verschijnen wanneer men een zoekopdracht online ingeeft met behulp van een zoekmachine zoals Google. 

Het bouwen van een winnende PPC-campagne is geen kinderspel, en er gaat heel wat voorbereidend werk aan vooraf: van het onderzoeken en selecteren van de juiste zoekwoorden, tot het organiseren van die zoekwoorden in advertentiegroepen, tot het opzetten van landingspagina’s die geoptimaliseerd zijn voor conversies.

Het loont zeker de moeite om te leren hoe je een goede PPC-campagne opzet. 

Zoekmachines belonen namelijk adverteerders die relevante & kwaliteitsvolle pay-per-click campagnes creëren door hen minder te belasten voor advertentieklikken.

Concreet: wanneer je advertenties nuttig zijn voor gebruikers, brengt Google je minder in rekening per klik, wat dan weer leidt tot een hogere winst voor je bedrijf. 

Weergaven: 8