fbpx

Responsieve zoekadvertentie

Laatst aangepast: 7 december 2018

Eerder hebben we al gesproken over advertenties. Sinds kort is Google Ads met een nieuwigheid op de proppen gekomen: responsieve zoekadvertenties.

Aan de hand van responsieve zoekadvertenties is het mogelijk om advertenties te maken die aangepast worden aan je potentiële klanten met als doel een meer relevante boodschap te tonen.

Bij het maken van een responsieve zoekadvertentie geef je Adwords eigenlijk een beetje carte blanche. Je noteert meerdere koppen en beschrijvingen. Het is dan aan Google Ads om deze advertenties te rouleren. Google Ads test de verschillende combinaties en na verloop van tijd wordt er bepaald welke combinaties nu het beste presteren. Hoe meer koppen en beschrijvingen je opgeeft, hoe meer mogelijkheden Google Ads heeft om hiermee aan de slag te gaan.

Wat zijn nu de concrete voordelen van responsieve zoekadvertenties?

  • Groter bereik: door diverse opties te creëren, kunnen je advertenties concurreren in meer veilingen en komen ze overeen met meer zoekopdrachten.
  • Tijd besparend: het enige wat jij moet doen is een aantal koppen en beschrijvingen opgeven. Google Ads doet de rest.
  • Betere prestaties: aangezien je in meer veilingen kan concurreren, kan je bijgevolg ook meer klikken en conversies ontvangen.

Responsieve advertenties hebben dus een positieve invloed op de relevantie van je advertenties. Afhankelijk van de zoekopdracht geeft Google Ads namelijk verschillende combinaties weer. De boodschap zal dus automatisch meer gericht zijn.

Weergaven: 7