fbpx

Retargeting

Laatst aangepast: 29 november 2018

Retargeting is een vorm van targeting waarbij bezoekers die bepaalde pagina’s van je website hebben bezocht, opnieuw bereikt worden.

Uit onderzoek blijkt dat de kans op een directe conversie bij een eerste bezoek aan de website laag is. De kracht van de boodschap zit ‘m echter in de herhaling. Men zegt altijd dat de aanhouder wint. Op dit principe is retargeting gebaseerd.

Een bezoeker die de website verlaat zonder een actie te ondernemen, kan terug benaderd worden aan de hand van retargeting advertenties. De herkenning van het product of dienst zorgt voor een grotere kans op conversie. Bovendien is het mogelijk om te spelen met retargeting advertenties.

Bezoekers die bijvoorbeeld een bepaald product al meerdere keren bekeken hebben zonder actie te ondernemen, hebben de kans om opnieuw benaderd te worden door een retargeting advertentie dat een korting voorstelt op datzelfde product.

Iedereen is ongetwijfeld als eens benaderd geweest aan de hand van retargeting. Tijdens het boeken van een hotel, bijvoorbeeld. Het is een alom bekende situatie.

Je surft op het internet op zoek naar een hotel voor je vakantie naar de Malediven. Ja, het is toegelaten om groots en luxueus te denken. Na een lange avond zoeken heb je immers nog geen keuze gemaakt. Een hotel met een begeerlijke infinity pool of toch maar het hotel met zicht op zee? Levensbelangrijke dilemma’s. Tijdens het surfen de volgende dag worden er advertenties getoond van de hotelaanbieder die je eerder die avond hebt bezocht. Magie? Nope! Retargeting? Bingo!

Weergaven: 9