Rich Snippets

Laatst aangepast: 25 maart 2020

Rich Snippets dienen om de resultaten van zoekmachines aan te kleden en om ze visueel aantrekkelijker te maken voor gebruikers. 

Hierdoor kunnen zoekmachines beter begrijpen welke informatie er op welke webpagina staat. 

Normaal gezien toont Google de titel in blauw, de URL in groen en vervolgens een beschrijving van waar de pagina over gaat. Dit noemen we het snippet. 

Een rich snippet daarentegen, toont extra informatie tussen de URL en de beschrijving. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een recensie,  extra productinformatie of afbeelding.

Doordat rich snippets zich onderscheiden van andere snippets hebben ze doorgaans een hoger doorklikratio.

Op lange termijn oefenen rich snippets bijgevolg ook een invloed uit op de rangschikking van een website (SEO). 

Naarmate meer mensen op het resultaat klikken, zal Google merken dat mensen de pagina verkiezen boven andere. Het resultaat hiervan is dat Google je website beloont met een hogere positie.

Weergaven: 13
Scroll to Top