SKAG (Single Keyword Ad Group)

Laatst aangepast: 12 juli 2019

De afkorting SKAG staat voor Single Keyword Ad Groups. Het zijn advertentiegroepen die bestaan uit louter één zoekwoord

SKAG’s zijn een manier om meer controle te krijgen en betere prestaties te behalen met je Google Ads account. 

Des te beter een campagne is opgesplitst, des te betere deze zal presteren. Vage en algemene campagnes zijn vaak nietszeggend. Ze zijn immers niet afgestemd op de individuele behoeften van consumenten. 

Kijk maar naar het belang van long-tail zoekwoorden bijvoorbeeld. Deze zoekwoorden beamen deze stelling ten sterkste.

Tijdens het adverteren geldt er eigenlijk maar één belangrijke regel: des te specifieker de advertentie, des te hoger de kans dat de waarnemer ervan actie zal ondernemen.

SKAG’s beantwoorden aan dit pijnpunt. Door te werken met Single Keyword Ad Groups creëer je opgesplitste & specifieke campagnes die hoger zullen scoren in Google. Aan de hand van specifieke advertentieteksten en zoekwoorden verhoog je de relevantie van je advertentie en bijgevolg de kwaliteitsscore.

Het resultaat? Een hogere advertentiepositie & lagere kostenBen je benieuwd naar hoe dit praktisch in zijn werk gaat? Lees dan zeker dit blog artikel.

 

Weergaven: 16