Storytelling

Laatst aangepast: 5 juli 2019

Je hebt het ongetwijfeld al meermaals meegemaakt: je hebt zonet twee uur lang intensief geluisterd naar een presentatie, maar uiteindelijk herinner je je daar achteraf niets meer van. 

Het enige dat nog overblijft is een zwart gat. Wat heb je in godsnaam die twee uur dan gedaan? Vraag je jezelf af. 

Geen paniek! Je bent voorlopig nog niet aan het dementeren. Wij hebben hiervoor een volledig logische verklaring: het verhaal deed je gevoelsmatig gewoonweg niets. 

Een spreker kan dan wel uitpakken met interessante onderzoeksrapporten en rationele argumenten, maar blijven hangen doet deze informatie niet. 

Storytelling daarentegen is een inspirerende communicatie methodiek die betrokkenheid creëert bij jouw publiek. 

Tijdens het luisteren naar een presentatie is jouw publiek immers op zoek naar verschillende raakvlakken. Door hierop in te spelen, creëer je betrokkenheid. 

Maar wat heeft storytelling nu te maken met je bedrijf? 

Storytelling speelt een belangrijke rol in de communicatie van jouw bedrijf. Zonder een overtuigende communicatie, zal je slechts weinig producten verkopen. 

De over ons pagina is hiervan een perfect voorbeeld. Het is van groots belang om je publiek te boeien met een overtuigend merkverhaal. Storytelling speelt bovendien een belangrijke rol bij inbound marketing.

Want zeg nu zelf: wat haalt jou eerder over de streep? Feiten en cijfers over verkopen of klant- en succesverhalen? 

Weergaven: 5
Meer omzet uit je Google Ads-campagnes halenGratis whitepaper
Nu downloaden