Vergelijkbare doelgroepen

Laatst aangepast: 10 december 2019

Vergelijkbare doelgroepen zijn doelgroepen die erg lijken op je beste klanten, of op de categorie bezoekers die al eerder interactie met je bedrijf heeft gehad

Anders gezegd: vergelijkbare doelgroepen bestaan uit gebruikers van wie de demografie en interesses vergelijkbaar zijn met die van je bestaande klanten.

Dergelijke doelgroepen komen uiteraard niet zomaar tot stand. Alvorens je een vergelijkbare doelgroep kan samenstellen, is het noodzakelijk om een aangepaste doelgroep te maken. 

Aangepaste doelgroepen vormen bijgevolg de basis van vergelijkbare doelgroepen. 

Concreet: je maakt een aangepaste doelgroep met eerdere websitebezoekers aan en zet hiermee in op retargeting. 

Om nieuwe & hooggekwalificeerde doelgroepen aan te spreken, maak je een vergelijkbare doelgroep aan op basis van je aangepaste doelgroep ‘eerdere websitebezoekers’. 

Het algoritme van Google Ads of Facebook Ads vindt vervolgens gebruikers die over dezelfde kenmerken beschikken als je eerdere websitebezoekers.

Weergaven: 17