Warm Calling

Laatst aangepast: 5 november 2019

Warm calling betekent dat je iemand opbelt met wie je bedrijf al eerder contact heeft gehad. 

Hoe sterker de connectie tussen de verkoper en de persoon aan de andere kant van de lijn, hoe warmer het telefoongesprek is. 

Bijvoorbeeld: wanneer je als verkoper iemand ontmoet op een bedrijfsevenement en de persoon in kwestie vraagt je om hem even te bellen zodat jullie een afspraak kunnen maken, spreken we van een warm telefoongesprek. 

Dit is heel anders als cold calling, waarbij de persoon die je opbelt niet gevraagd had naar een telefoongesprek. Bij deze vorm was er dus geen eerder contact die aanleiding gaf tot het telefoongesprek. 

Belangrijk bij deze warme telefoongesprekken is dat je (nog) niet probeert om iets te verkopen aan je gesprekspartner. 

Dit kan je beter bewaren voor de afspraak die je erna maakt. 

Het gaat er bij deze gesprekken om dat je bekijkt of de persoon die je belt een probleem heeft dat je met jouw diensten zou kunnen oplossen. 

Weergaven: 7