Waarom je moet investeren in Facebook Ads

Sinds de start van het nieuwe jaar zal je gemerkt hebben dat je bereik van je posts op Facebook behoorlijk gedaald is. Dit komt omdat het sociale netwerk een nieuwe methode hanteert, waarbij je berichten op je bedrijfspagina enkel getoond worden aan je ‘ware fans’. Dit is een selecte groep van je volgers die frequent je content delen of erop reageren. Bovendien koos Facebook ervoor om de berichten die je vrienden of familie delen, voorrang te geven aan die van je bedrijfspagina. Kortom: je zal origineler te werk moeten gaan om je content nog tot bij je fans te krijgen via organische content. Maar er is nog een ander alternatief: Facebook Ads. Hoewel deze optie betalend is, opent Ads nieuwe deuren voor je berichten én kan je zo verrassend veel te weten komen over je doelpubliek. Uiteraard zijn er nog andere voordelen verbonden aan deze campagnes: naast de informatie over je doelpubliek, zetten we ze even voor jou op een rijtje.

 

Je target een specifieke doelgroep

Facebook laat je toe om de berichten die je promoot op de feed te laten verschijnen bij mensen binnen een bepaalde regio en leeftijdscategorie. Heb je een trendy koffiebar in hartje Antwerpen? Bekijk dan zeker de foto als voorbeeld van targeting voor dit specifieke voorbeeld.

Bovendien kan je experimenteren met de afbakening van je advertentie en nagaan welke het meeste resultaten oplevert. Je kan bijvoorbeeld de regio vergroten (provincie Antwerpen) of verkleinen (centrum Antwerpen). Via je bedrijfspagina kan je dan zien hoeveel acties er hebben plaats gevonden op je post, hoeveel mensen erop reageerden en wat je bereik was. Hiermee kan je heel wat te weten komen over het gedrag van je doelgroep!

 

Het is (relatief) goedkoop

Aan adverteren is een stevig prijskaartje verbonden. Wist je dat één billboard plaatsen gemiddeld €1750 kost? Zet je het langs de snelweg, dan kan je er zeker van zijn dat heel wat autobestuurders je advertentie gezien zullen hebben. Hier hangt echter een groot nadeel aan vast: je targeting is weinig specifiek.

Ondanks dat op Facebook dit wel het geval is, is adverteren op het sociale netwerk allesbehalve duur. Afhankelijk van je campagne, kan je experimenteren met een wekelijks bedrag variërend van €0,5 tot zelfs enkele honderden euro’s. Gemiddeld reken je op een bedrag van €35 als je wil nagaan welke soort posts het best werken voor je doelgroep. Maar ook met een bedrag van slechts €5, met een goed getarget bericht, kan je ook je bereik aanzienlijk vergroten.

 

Je werft makkelijker leads

Aangezien je bereik groter wordt, krijgen meer Facebook-gebruikers je content te zien. Bijgevolg verhoog je dus ook de kans dat ze doorklikken en naar je website gaan kijken. Zo verandert die Facebook-gebruiker in een lead: iemand die interesse heeft in wat je aanbiedt. Wanneer bezoekers op je website terecht komen, wordt hen omzetten in klanten een stuk gemakkelijker: dit is namelijk jouw grondgebied. Neem je bezoeker bij de hand en laat hem de verschillende onderdelen van jouw website zien. Met CTA’s, blogs en gratis content, wakker je de interesse van je klant nog meer aan. Zo stoom je hem klaar om uiteindelijk jouw product of dienst te kopen! Onderschat de kracht van Facebook Ads op vlak van leads dus zeker niet.

 

Je weet meteen of je waar krijgt voor je geld

In het geval van het billboard is er geen enkele manier om te weten te komen wie je advertentie gezien heeft. Ook campagnes op sociale media voeren neemt zulke problemen met zich mee. Facebook onderscheidt zich hier van de massa, omdat je na afloop van je campagne een overzicht krijgt van data. Deze data omvatten verschillende topics, zoals:

– de kosten per klik
– hoeveel mensen jouw advertentie te zien kregen
– hoeveel keer er is doorgeklikt naar je bedrijfspagina

Dit soort opvolging demonstreert meteen of je waar krijgt voor je geld. Als je tevreden bent met de resultaten, kan je na verloop van tijd opnieuw een campagne voeren. Zo niet, verplicht niemand je om de tool ooit nog te gebruiken.

Ten slotte kaarten we nog even Facebook Lead Ads aan. Het is nieuwe tool waarmee je op dezelfde manier mensen aanspreekt, maar ze laat abonneren op bijvoorbeeld een nieuwsbrief, in plaats van ze door te laten klikken naar je bedrijfspagina. Door de ingewikkelde stap (een formulier invullen) over te slaan, zijn Facebook-gebruikers veel sneller geneigd om voor deze optie te kiezen. Een interessant gegeven om in je Facebook-strategie toe te passen dus!

 

 

Overtuigd van de waarde van Facebook Ads, maar heb je geen zin om je hiermee bezig te houden? Wij kunnen dit voor jou doen. Contacteer ons vrijblijvend.

Kennisbank

Nieuwsbrief



kreatix logo footer

Kreatix is een resultaatgericht marketingbureau met een focus op conversie en meer omzet. Wij bouwen sinds 2014 responsieve websites in Wordpress en verzorgen online marketing.

Onze nieuwtjes volgen?

Snel connecteren?

Bedrijfsinformatie

  • Duwijckstraat 17, 2500 Lier, Belgie
  • +32 472 49 37 37
  • info@kreatix.be
  • BE 0563.872.084
Google Partner Badge Kreatix
hubsport academy oliver op de beeck kreatix

© 2018 - Kreatix BVBA - Alle rechten voorbehouden - Privacy policy