700% ROI op ads & bouwen van de webshop voor Birkenshop

Over het bedrijf
Birkenshop is een onafhankelijk verkooppunt van Birkenstocks, opgericht door Lieve Swijzen. Zij is hét brein achter Birkenshop en ziet haar webshop als haar vierde kind.
Wat begon als een hobby en beperkte nevenactiviteit, mondde uit in een waar succes. Hoe dat komt? De persoonlijk aanpak van Lieve zorgt ervoor dat elke klant als een koning wordt behandeld.
Bij Birkenshop is niemand een nummertje. Elke vraag wordt door Lieve persoonlijk beantwoord. Ook het verwerken van de bestellingen wordt persoonlijk door Lieve opgevolgd.

Klant sinds
2016
Wat we beheren:
Online marketing, Webshop
Het probleem
In 2010 besloot Lieve om een beperkt aanbod aan orthopedische schoenen aan te bieden, als aanvulling op de apotheek die ze toen uitbaatte. Dit bleek een succes.
Na een flinke groeispurt, waagde Lieve van Birkenshop de sprong om het aanbod te vergroten en een aparte zaak op te starten.
Om het concept groots te kunnen aanpakken, wist Lieve dat ze niet enkel regionaal kon blijven verkopen in de winkel. Een online webshop was dus een must.
De oplossing
Birkenshop was één van onze eerste klanten. Lieve kwam via via bij ons terecht en besloot destijds om het prille concept van Kreatix een kans te geven. Voor ze het goed en wel beseften, waren William en Oliver verantwoordelijk voor de uitbouw van de nieuwe webshop van Birkenshop.
Rebranding
We kregen een ‘carte blanche’ om de webwinkel volledig te rebranden. We kozen ervoor om de kleur blauw door te trekken als huisstijl. Blauw staat voor betrouwbaarheid & loyaliteit, en stimuleert conversies. Je vindt de kleur blauw dikwijls terug bij webshops. Denk maar aan de webshop van Coolblue, bijvoorbeeld.
Mobielvriendelijk ontwerp
De webshop die we destijds in 2017 opleverden was responsief, klaar voor de toekomst en telde ongeveer een negenduizendtal artikelen. Ondertussen zijn er al meerdere nieuwe versies gemaakt.



Het resultaat
De eerste webshop die we bouwden voor Birkenshop werkte goed, en kwam tegemoet aan de normen van toen. Stilstaan is echter achteruitgaan, zeker op digitaal vlak. Er werd in de loop der jaren dan ook continu gesleuteld aan de webshop.
Ook aan de look & feel van de webshop werd gesleuteld. Intussen ontwikkelden we een combinatie tussen een app en een website, zodat potentiële klanten via de webshop de ervaring krijgen van een app, zonder dat dit een grote investering vraagt. Hierdoor steeg het aantal conversies via mobiel.
Voor al onze relevante zoekwoorden scoren we een toppositie in de zoekmachines. SEO zorgt voor een groter klikvolume en brengt nieuwe klanten naar je webshop. Door in te spelen op content en de juiste technische implementatie van de webwinkel, scoren we sterk.
Met concurrentie als Zalando, Sarenza & Torfs is het een dagelijkse strijd om goed te scoren via Google Ads. Door onze continue optimalisatie staan wij al 6 jaar boven deze andere webwinkels.
Voor al onze relevante zoekwoorden scoren we een toppositie in de zoekmachines. SEO zorgt voor een groter klikvolume en brengt nieuwe klanten naar je webshop. Door in te spelen op content en de juiste technische implementatie van de webwinkel, scoren we sterk.
Winkelmandverlaters staan op onze radar. Via dynamische retargeting advertenties confronteren we winkelmandverlaters met de producten die ze niet hebben afgerekend. We investeerden €5.700 in deze advertenties en kregen er een rendement van €72.000 voor in de plaats. De kracht van retargeting via Facebook!
Start jouw project met Kreatix
Wij werken volgens de regels van de kunst. Met een focus op resultaat, heldere communicatie en transparante prijzen. Dat doen we sinds 2014 voor meer dan 350 bedrijven.
