No nonsense marketingbureau

Sinds 2014 is Kreatix een vaste waarde in Belgiƫ. We houden het simpel, persoonlijk en gericht op resultaat. Onze manier van werken is niet voor iedereen, maar als je het kan smaken, blijf je jaren klant!

Sinds 2014 is Kreatix een vaste waarde in BelgiĆ«. We houden het simpel, persoonlijk en gericht op resultaat. Onze manier van werken is niet voor iedereen, maar als je het kan smaken, blijf je jaren klant!

Wij doen wat we zeggen

Dat is helaas tegenwoordig al een USP. Wij komen altijd onze afspraken na.
Daarom zijn wij al 10 jaar een gevestigde waarde!

Dat is helaas tegenwoordig al een USP. Wij komen altijd onze afspraken na. Daarom zijn wij al 10 jaar een gevestigde waarde!

387866681 914337366882373 9126421847014743349 n e1709994840966
IMG 5182 Kreatix bord e1709994808326 1
IMG 5182 Kreatix bord e1709994808326 1

Experts

We kiezen bewust om een klein team uit te bouwen met enkel experts.

Uitdagers

Wij houden niet van de status quo. Als we denken dat iets beter kan, durven we dat ook te zeggen.Ā 

Ondernemers

Onze projecten krijgen een gouden randje omdat wij als ondernemers naar de oplossing kijken.

Communicators

Communiceren doen we snel en regelmatig. Dat vinden we zelf ook fijn.Ā 

387866681 914337366882373 9126421847014743349 n e1709994840966

De specialisten van Kreatix

Vier ervaren professionals met jaren ervaring. Onze ambitie zit niet in een groter team, maar wel in een hechtere samenwerking.

jpeg-optimizer_GODB1791
Oliver Op de Beeck Zaakvoerder & strategist
jpeg-optimizer_GODB1816
William Matthynssens Senior developer
jpeg-optimizer_GODB1812
Wim Engelen Front-end developer
jpeg-optimizer_GODB1825
Evelien Helsen Marketeer & copywriter

Podcasts met Oliver

Als Chief Babbelaar legt Oliver het nog al eens graag uit.
Duik in zijn visie over ondernemerschap, marketing & het leven.

Als Chief Babbelaar legt Oliver het nog al eens graag uit. Duik in zijn visie over ondernemerschap, marketing & het leven.

Is dat nu niet die ene van LinkedIn?

Klopt! Sinds 2016 deelt Oliver wekelijks zijn gedachten op LinkedIn.
Met meer dan 11.000 volgers is hij Ć©Ć©n van de meestgelezen profielen.
Daarom kan hij het niet laten om elke klant aan te moedigen om ook actief te zijn op dit platform. Beroepsmisvorming noemen ze dat..

Klopt! Sinds 2016 deelt Oliver wekelijks zijn gedachten op LinkedIn. Met meer dan 11.000 volgers is hij Ć©Ć©n van de meestgelezen profielen. Daarom kan hij het niet laten om elke klant aan te moedigen om ook actief te zijn op dit platform. Beroepsmisvorming noemen ze dat..

Schermafbeelding 2024 03 09 154528

Het verhaal van Kreatix

'Ik heb een zot idee!'

Het verhaal van Kreatix begint in 2014, al zouden sommigen durven zeggen dat het al begon in 2007. Oprichter Oliver begeeft zich dan op het internet. Het voelt als thuiskomen.

Hij begint zijn carriĆØre op zijn 12 jaar als grafisch ontwerper. Freelance. Voor vreemden op het internet. Ondertussen is hij ook nog bezig met het eerste middelbaar. Daar leert hij William kennen, oprichter twee. Ze worden bevriend.Ā 

Oliver verdiept zich in YouTube en sociale media. William is bezig met coderen, websites bouwen en de technische hulplijn zijn voor zijn familie.

Op hun 18 jaar beslissen ze om verder te studeren. Ze gaan samen op kot in Antwerpen. Al snel vinden ze dat alles te traag gaat. ‘Ik heb een zot idee!’, zegt Oliver.

Later dat jaar richten ze samen Kreatix op. Een manier om sneller bij te leren dan op school.

Ze hadden nooit kunnen geloven dat het zo’n vaart zou nemen…

De keukentafel, onze startup-garage

Waar het verhaal van grote ondernemers als Steve Jobs & Jeff Bezos begon in een garage, was dat voor ons de keukentafel.

Twee jaar bouwden we aan Kreatix vanuit de gekste locaties. Omdat we al vanaf dag Ć©Ć©n klanten hadden, beslisten we al vrij snel om te stoppen met school. Full focus!

Ons eerste kantoor

In 2016 haalden we als piepjonge ondernemers een multinational binnen. We mochten een jaar lang hun social media beheren. Plots mochten we onze grootste factuur ooit uitsturen. Wat nu gedaan?

Wel, in plaats van een dikke Porsche, kozen we finaal toch voor een eerste kantoor. šŸ˜‰Ā 

Kreatix daalde neer in Lier & was eindelijk een professioneel bedrijf (of dat dachten we toch).Ā 

We konden klanten ontvangen, we spendeerden geen uren meer in de file & waren 7 op 7 aan het ondernemen in deze kleine ruimte. Maar voor ons was die niet klein, het was thuiskomen.Ā 

Veel vrijheid, maar ook veel opportuniteiten. Het kantoor zorgde voor een eerste groeispurt. Vlaanderen leerde Kreatix kennen.

Met 10 op 30m2

Al sinds de start van Kreatix communiceerden we uitvoerig over ons ondernemersverhaal.

Dat trok mensen aan. Al snel kregen we 45(!) stage-aanvragen op Ć©Ć©n jaar. Ons kantoor was 30m2 groot. Dat leek ons onhaalbaar. Finaal hebben we dat jaar 8 studenten de kans gegeven om samen te werken met ons.

Dat was een gezellige drukte.Ā 

Ons eerste event

Los van websites bouwen en online marketing, halen wij enorm veel voldoening uit inspireren.

Omdat Kreatix van 0 is opgebouwd zonder enige ervaring vooraf, vinden we het fijn om te laten zien dat dat ook haalbaar is. Het inspireren van (jonge) ondernemers heeft ons altijd geĆÆnteresseerd.

Daarom zijn Oliver en William al 8 jaar jurylid van de mini-ondernemingen op het Sint-Gummaruscollege in Lier. Daarop heeft Oliver lesgegeven bij Thomas More. Daarom geven wij graag stagiairs de kans om te groeien. Wij zijn helpers.

3x groter kantoor

In 2019 ging onze omzet maal drie, dus ging ons kantoor ook maal drie. We hadden mƩƩr ruimte nodig om te groeien.

Ondertussen hadden we ook onze eerste vaste medewerkers en groeide ons klantenbestand tot meer dan 150 bedrijven.

We werden geĆÆnterviewd door RTV, kregen projecten van de M’s in KMO’s Ć©n beheerden de online marketing van tientallen bedrijven. Time to go the next level!

Wat was me dat, seg?

Daar sta je dan met je groot kantoor. We maakten er het beste van, maar plezant was het niet.

Kreatix is een bedrijf van mensen-mensen. Wij zien onze klanten graag fysiek en zitten elke dag samen op kantoor. Wij doen niet echt mee aan thuiswerken. Maar wat moest, dat moest.

Ondertussen ontplofte de e-commerce markt en stonden wij in pole-position om nieuwe projecten op te starten.

Plots werd Kreatix een e-commerce marketing agency. Onze flexibiliteit zorgde voor opportuniteiten.

The A-Team

In 2021 voelen we echt dat we een gevestigde waarde zijn geworden. We halen grote projecten binnen, kunnen af en toe terug naar kantoor en groeien stevig door.

De groei van e-commerce blijft zich verderzetten, maar ook B2B-bedrijven hebben terug budget. Kreatix schakelt, en Kreatix wint de race.

Precies voor echt

We bouwen ons team en kantoor verder uit. Oliver gaat meer managen, William neemt meer technische verantwoordelijkheid.Ā 

Voor ons blijft het onwezenlijk hoe snel dat allemaal gelopen is. Ja, we zijn op dit punt al 8 jaar bezig, maar we waren ook maar 18 jaar toen we begonnen. Zonder Ć©Ć©n dag ervaring bij een ander bedrijf. We zijn trots op waar we staan!

Let's go local

We hebben met plezier 7 jaar Kreatix uitgebouwd in Lier, maar voelden allebei dat verandering nodig was.

Daarom verhuisden we met ons kantoor van Lier naar Broechem. Van een industriezone naar een plein bij de kerk. Van alles met de auto doen naar alles op wandelafstand.

Eens van omgeving veranderen doet wonderen voor je creativiteit en inspiratie. 2023 is hĆ©t beste jaar van Kreatix ooit.Ā 

Na 10 jaar, is alles cyclisch

We hebben gelachen, we hebben gebouwd en we hebben gegroeid. Maar ergens doorheen de jaren zijn we ons stukje ‘inspireren’ wat beginnen verwaarlozen. Er was altijd wel een taakje voor een klant of een project om aan te beginnen.

Dat is anders in 2024. We maken terug content, Oliver kan terug bezig zijn met zijn passie voor video & William is ondertussen het vaste aanspreekpunt voor klanten als ze technische hulp nodig hebben. Service en bijleren. Daar maken wij het verschil.Ā 

Stap je mee in ons verhaal?

GeĆÆnspireerd door ons verhaal? Wij maken met plezier een vrijblijvende offerte

oliver hero kreatix 1