Wat is een marketingbureau?
Het doel van een succesvol marketingbureau is om jouw omzet te verhogen. En dat is nu toevallig onze specialiteit!

Wat doet een marketingbureau?
Een goed marketingbureau zal ervoor zorgen dat je meer resultaat uit je website of webwinkel haalt. Daarvoor zal een professioneel bureau verschillende tools gebruiken. Dit gaat van adverteren via Facebook, Instagram & Google tot zoekmachineoptimalisatie (SEO) en het uitsturen van nieuwsbrieven.

Adverteren
Met ads op Facebook, Instagram, Google of LinkedIn zal een marketingbureau jouw doelgroep gericht bereiken.

Content maken
Een marketingbureau schrijft content voor jouw potentiële klanten. Dit gaat van blogs tot whitepapers en nieuwsbrieven.

Distributie
Goede content is belangrijk, maar lezers voor deze content is nog belangrijker! Daarom verspreidt een marketingbureau deze content via de relevante kanalen.

Strategisch denken
Samen met jou zal een marketingbureau strategisch denken over jouw doelstellingen. Waar wil je naartoe? Hoe gaan we daar geraken? Welke kanalen zetten we in om dit doel te halen?

Rapporteren
Veel acties ondernemen is slim, maar de resultaten analyseren is nog slimmer. Samen met jou zal een marketingbureau de resultaten bespreken en bekijken wat de volgende acties zijn.

Optimaliseren
Op basis van de data dat een marketingbureau uit de campagnes kan halen, zullen de komende initiatieven geoptimaliseerd worden zodat je kostenefficiënt kan groeien online.
Een goed marketingbureau zorgt ervoor dat je je investering terugverdient
Wat is het nut van budget te investeren in online marketing als het resultaat niet naar behoren is? Het is de taak van een marketingbureau om ervoor te zorgen dat jij je investering meermaals terugkrijgt als omzet. Alleen zo bouw je een goede samenwerking op.

Wij vinden dat een marketingbureau de volgende waarden moet hebben
Er zijn enorm veel marketingbureaus anno 2023. Tijdens het vergelijken ervan is het dan ook belangrijk dat je niet enkel naar de kosten kijkt. Goedkoop is vaak duurkoop! Daarom vinden wij dat een marketingbureau onderstaande waarden moet hebben om gezien te kunnen worden als een professioneel marketingbureau.

Open communiceren
over alles
Je kan niet elke maand groeien. Het is aan het marketingbureau om open te communiceren over resultaten en de acties die genomen zullen worden.

Transparant samenwerken
Jij moet toegang hebben tot alle tools & accounts. Een respectabel marketingbureau zal zich nooit verbergen achter onbegrijpelijke rapporten.

Resultaat maximaliseren
Het moet de doelstelling zijn van een marketingbureau om jouw gewenste resultaten te maximaliseren. Dit volgens een afgesproken strategie.

Pro-actief bijleren & implementeren
Jij moet niet bezig zijn met online marketing. Daarom moet het marketingbureau continu bijleren zodat ze de nieuwste en beste technieken gebruiken.
Ga zeker kijken naar wat
(ex-)klanten zeggen over een marketingbureau
Want een marketingbureau kan het vaak zelf goed uitleggen.
Kijk daarom even naar de Google Reviews van een bureau. Wij dragen service hoog in onze vaandel, daarom genieten wij van een uitmuntende 5 op 5 score in Google Reviews.









Wat kost een marketingbureau?
Marketingbureaus zijn vaak inventief in hun kostenstructuur. Zo zijn er 4 populaire manieren om te factureren:
Per uur (in regie)
Handig, je betaalt enkel voor gepresteerde uren. Echter is dat voor sommige marketingbureaus een incentive om trager te werken, want dan kunnen er meer uren gefactureerd worden. Een junior zal bijvoorbeeld langer over een taak doen dan een senior.
Vaste prijs
Dit is het model dat wij zelf hanteren. Een vaste prijs per maand, zonder extra’s. Zo weet jij perfect wat je maandelijkse kosten zijn. Verhoog je je advertentiebudget? Dan heeft dit geen impact op de maandelijkse kost van je marketingbureau. Simpel, overzichtelijk en eerlijk.
% van je budget
Dit is een schalende techniek waarbij het marketingbureau bijvoorbeeld 10% van je maandelijks marketingbudget zal vragen met een vast minimumbedrag. Hier is er een incentive om elke maand meer uit te geven en zal er minder worden gekeken naar het slim uitgeven van je advertentiebudget.
% van je resultaat
Een marketingbureau kan ook factureren op basis van het eindresultaat. Dit kan interessant lijken, want het is een no-cure, no-pay strategie. Dit is echter een incentive om zoveel mogelijk te verkopen of leads te scoren. Het is belangrijk om te kijken of dit duurzaam is op de lange termijn, want vaak is dit een steekvlam.
Wat zijn de resultaten van een marketingbureau?
In je zoektocht naar een marketingbureau is het belangrijk om resultaten op te vragen. Alleen zo weet je of het marketingbureau zijn geld waard is. Hieronder kan je een aantal voorbeelden vinden van de resultaten die wij voor onze klanten halen.

42% meer lezers voor De Bestuurder
Als online magazine is het belangrijk om veel relevante lezers te hebben. Daarom ontwikkelden we voor De Bestuurder een nieuwe website & ondersteunen we zijn artikels met gerichte marketingcampagnes. Zo zorgen we ervoor dat zijn klantenbestand blijft groeien en De Bestuurder het #1 informatieplatform wordt voor raden van bestuur.

92% meer leads voor Trouilliez
Zoals eerder aangehaald moet een marketingbureau zorgen voor het maximaliseren van jouw resultaten. Zo beheren wij de campagnes van Trouilliez Interieur en hebben wij hun aantal leads bijna verdubbeld! Dit zorgt ervoor dat zij niet zelf naar klanten moeten gaan zoeken, maar dat klanten gewoon naar hen komen. Wat een tijdsbesparing!
Samenwerken met een marketingbureau, dat is samenwerken met mensen
En dan moet je zeker zijn dat er een klik is. Het is niet altijd een goed idee om samen te werken met het grootste, duurste, goedkoopste of dichtstbijzijnde marketingbureau. De vraag die je jezelf moet stellen is, voelt dit goed aan? Want met een marketingbureau samenwerken is een beetje zoals trouwen. Dat kan enkel werken op de lange termijn, dus je moet zien dat je de juiste partner kiest.
Stel jezelf de vraag wat je belangrijk vindt.
Wil je nog een heleboel diensten zoals branding, PR en legaal advies? Dan werk je beter samen met een groter bureau, zij hebben dat allemaal in-house. Daar betaal je dan ook meer voor.
Vind je het eerder belangrijk om persoonlijk contact te hebben? Dan kan ik je een klein bureau aanraden, want zij kennen je door en door.


Wij zijn het vaste marketingbureau van onder andere:





Veelgestelde vragen over marketingbureaus
Het leuke aan marketingbureaus is dat elk bedrijf zijn eigen specialisatie kiest.
Een allround online marketingbureau biedt op zijn minst de volgende diensten:
- Online adverteren (Meta Ads, Google Ads & LinkedIn Ads)
- Contentcreatie (Blogs, whitepapers en sociale media)
- E-mailmarketing (Nieuwsbrieven en automatisaties)
- Strategie (KPI’s en doelstellingen bepalen)
- SEO (Vindbaarheid in Google verhogen)
- Copywriting (Voor je website of communicatie)
Dan heb je nog specifieke specialisaties zoals:
- PR (Publicaties in kranten of op TV)
- Branding (Ontwerpen van logo’s en huisstijlen)
- Gen Z Marketing (Denk aan TikTok of Reels maken)
- Fotografie & videografie (Ter plaatse foto’s of video’s komen maken)
Er zijn ongetwijfeld nog een heleboel specialisaties die marketingbureaus hebben. Als je naar een specifieke dienst op zoek bent, kan je dit best vragen aan het marketingbureau zelf. Let op met bureaus die zogezegd alles doen, die zijn vaak in niets écht heel goed.
Uit ervaring weten wij dat hoe minder goed de resultaten zijn, hoe langer het contract doorgaans is.
Als een marketingbureau echt expertise heeft, geloven zij ook in de resultaten dat zij kunnen brengen.
Daarom werkt elk goed marketingbureau met een ‘opstartcontract’ van maximaal 6 maanden. Als ze vertrouwen in hun expertise, laten ze je toe om daarna maandelijks op te zeggen.
Lees dus goed de kleine lettertjes. Anders kan het je aardig wat geld kosten als je wil veranderen van marketingbureau.
Nee! En dat is een heel goede vraag. Een marketingbureau zal er voor zorgen dat je meer leads of omzet binnenhaalt, maar jij moet nog altijd de finale verkoop regelen. Het is namelijk jouw bedrijf, dus jij weet het beste hoe je deze leads finaal moet overtuigen.
Bij e-commerce ligt dit wel anders. Als je daar aan de slag gaat met een marketingbureau, doen zij in principe je volledige online marketing. Dan moet jij er alleen voor zorgen dat je snel kan verzenden en dat je producten kwalitatief zijn. Ook de klantenservice moet je nog zelf organiseren.
Tot slot is een marketingbureau niet altijd verantwoordelijk als je bedrijfsresultaten een kwartaal minder zijn. Daarom houden zij data bij en kunnen zij je meer info geven over waar het misloopt.
Het is belangrijk om even te kijken om welke reden(en) je ontevreden bent van je marketingbureau. Op basis daarvan kan je aan de slag met het zoeken van een nieuwe partij.
Bekijk eerst je contract, kijk naar de opzegtermijn en doe deze uit. Tenzij het marketingbureau grove nalatigheden heeft begaan, is het doorgaans beter om een nette overgangsperiode te voorzien. Zo kan het nieuwe bureau zich ook inwerken. Veel marketingbureaus maken bovendien een gratis analyse zodat zij hun plan van aanpak kunnen tonen.
Normaal kan je zelf je advertentiebudget kiezen bij een marketingbureau. Zij zullen dan een suggestie geven over wat je best maandelijks kan uitgeven op basis van data die zij hebben. Het is dan aan jou of jij dit advies wil volgen.
Zoals eerder op deze pagina aangehaald is het belangrijk dat het gevoel juist zit. Echter kan je een aantal feiten controleren om te kijken of het marketingbureau te vertrouwen is.
- Wat is de score van het marketingbureau op Google Reviews? Zijn er veel klachten?
- Is het marketingbureau een officiële partner van Google & Facebook?
- Hoelang bestaat het marketingbureau al? Hebben zij de nodige ervaring?
- Publiceert het marketingbureau resultaten op hun website? Kloppen deze als je met de klant in kwestie belt?
- Is de website van het marketingbureau makkelijk vindbaar in Google? Als dat al niet in orde is, kan je jouw conclusies al trekken.
Zoals je ziet zijn dit al een aantal eenvoudige zaken die je kan checken voor je contact opneemt met een marketingbureau.
Mogen wij ons even voorstellen?
Het doet me plezier dat je tot hier bent geraakt op deze pagina. Wij proberen altijd zoveel mogelijk informatie te geven over een onderwerp, zodat je tijdsefficiënt kan bijleren.
Kreatix is al bijna 10 jaar een toonaangevend marketingbureau uit België
Sinds 2014 ondersteunen wij bedrijven met hun online marketing strategie. Wij hebben ons succesvol marketingbureau opgebouwd met een aantal kernwaarden: eerlijke communicatie, resultaatsmaximalisatie & langetermijn-denken. Daarom blijven klanten ook ongelooflijk lang onze klant. Iets wat je niet vaak ziet bij marketingbureaus.




Krijg een gratis marketinganalyse
Stuur ons jouw gegevens en wij nemen contact met je op om volledig vrijblijvend jouw online marketing te analyseren.
