Wat is een Google Partner? De volledige uitleg

Oliver Op de Beeck

28 december 2018

Heb jij al eens gehoord van “Google Partner”? Veel bedrijven hebben de badge op hun website staan, maar wat is dat nu eigenlijk?

Google Partners zijn Adwords-experten

De Google Partner-badge kan je alleen maar behalen als je enkele vereisten behaalt. Welke zijn dat net? Die zijn hieronder opgelijst.

  • Je hebt een volledig bedrijfsprofiel nodig bij Google
  • 1 persoon binnen je organisatie heeft de certificaten behaald
  • Je hebt de laatste 90 dagen minstens 10.000 dollar uitgegeven aan Google Adwords
  • Jouw advertenties behalen de minimum vereiste kwaliteitsscore

Wat wilt dit nu voor jou zeggen?

Als je met een Google Partner in zee gaat, weet je dat je een minimum aan kwaliteit kan verwachten. Ze hebben immers al Adwords-klanten (want ze moeten 10.000 per kwartaal uitgeven) én ze bouwen degelijke advertenties (kwaliteitsscores). De beste Google Partners worden ook opgevolgd door het bedrijf zelf. Google heeft dan regelmatig contact met hen over lopende campagnes. Wij bellen bijna wekelijks met Google zelf om advertenties te bespreken. Zo zorgen we ervoor dat ze enorm goed scoren.

Met deze badge krijgen Partners toegang tot het allerlaatste nieuws en zelfs exclusieve Google-evenementen en trainingen om zo de vinger aan de pols te houden. Elk jaar opnieuw leggen de digital experts een examen af en kunnen jullie zo telkens weer optimaal ondersteunen bij campagnes.

Google Partner Profiel

Wil je weten waarin we precies getraind en gecertificeerd zijn? Dat kan. Google Partners hebben namelijk een eigen profiel op de website van Google zelf. 

Hoe herken je een Google Partner?

Je kan een Google Partner makkelijk herkennen dankzij de opvallende badges die op de website staat.
Google heeft twee soorten badges die je kan behalen.

De Standaard Partner-badge:

Google Partner | Google Ads Dordrecht

De Premier Partner-badge:

Premier Google Partner - SDIM

Deze erkenningen worden officieel door Google uitgegeven.

Wat is het verschil tussen de Standaard en Premier Partner-badge?

Bij Google Partners kan je twee badges verkrijgen. De Standaardbadge en de Premierbadge. Aan welke richtlijnen moeten beiden voldoen en waar zit nu precies het verschil?

Richtlijnen voor het behalen van een Standaard Partner-badge:

  • Hebben een compleet Partners-bedrijfsprofiel (weergave in Google Partner Search)
  • 1 gelinkte persoon die de Google AdWordscertificering heeft. (Gevorderde kennis Google AdWords)
  • Gedurende 90 dagen 10.000 dollar uitgeven (voldoende activiteit op beheerde accounts)
  • Realiseer groei en hou je klantenbestand op peil (of je breidt deze uit)


Richtlijnen voor het behalen van een Premier Partner-badge:

  • Hebben een compleet Partners-bedrijfsprofiel (weergave in Google Partner Search)
  • 2 gelinkte personen die de Google AdWordscertificering hebben. (Gevorderde kennis Google AdWords)
  • Meer dan 10.000 dollar uitgeven (voldoende activiteit op beheerde accounts)
  • Realiseer groei en hou je klantenbestand op peil (of je breidt deze uit)

Het grote verschil zit in het aantal personen die het certificaat van Google AdWords behalen én het bestede bedrag en activiteit op de accounts.

Met welke vragen kan je bij een expert terecht?

Je kan niet zomaar een Google Partner worden. Expertise in verschillende gebieden is hiervoor vereist. Om een Partner te worden moet je sowieso het AdWords-certificaat behalen. Hier bewijs je je gevorderde kennis met de tool mee.

Daarnaast vraagt Google ons om ook onze kennis in andere gebieden aan te tonen:

  1. Search Advertising: opzetten, optimaliseren en onderhouden van advertentiecampagnes in Google.
  2. Mobile Advertising: adverteren op mobiele apparaten. Optimaliseren van de advertenties voor verschillende schermen.
  3. Video Advertising: nieuwe klanten aanspreken met advertenties via video’s (YouTube).
  4. Display Advertising: aanspreken via banners.
  5. Shopping Advertising: adverteren met productvermeldingen en werken met productfeeds.

Deze brede kennis draagt bij tot het optimaal inzetten voor jouw persoonlijke campagnes waar we streven naar de beste resultaten.

Waarom Google AdWords gebruiken?

We geven in dit artikel aan dat om Google Partner te worden de AdWords-certificering belangrijk is. Maar wat zijn nu precies de voordelen om zo’n campagne op te zetten?

  1. Jij kiest zelf je budget dat je wilt uitgeven voor welke keywords je relevant wilt zijn
  2. Dagelijks monitoren en optimalisatie is mogelijk
  3. Je hoeft niet lang te wachten op resultaat uit SEO
  4. Je maakt sterke campagnes met aantrekkelijke advertenties en bereikt hiermee snel je doelgroep
  5. Je weet perfect hoeveel je campagne opbrengt (conversietracking)

Nu weet je precies wat een Google Partner is en wat de voordelen voor jouw bedrijf zijn om hiermee samen te werken.
Hulp nodig bij het opzetten van je digitale campagne? Dan helpen wij jou daar graag bij. Onze experts staan altijd paraat.

Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek.

Krijg maandelijkse marketingtips

Reeds 2000+ gedreven ondernemers en marketeers ontvangen elke maand onze nieuwsbrief bomvol tips, tricks en artikels

Inhoud van artikel

Gratis website analyse?

Laat je website gratis analyseren door onze experts. Krijg een video met alle verbeterpunten & opportuniteiten!