fbpx

Verdubbeling van de omzet voor Birkenshop

De klant

Birkenshop is een onafhankelijk verkooppunt van Birkenstocks, opgericht door Lieve Swijzen. Zij is hét brein achter Birkenshop en ziet haar webshop als haar vierde kind. Wat begon als een hobby en beperkte nevenactiviteit, mondde uit in een waar succes. Hoe dat komt? 

De persoonlijk aanpak van Lieve zorgt ervoor dat elke klant als een koning wordt behandeld. Bij Birkenshop is niemand een nummertje. Elke vraag wordt door Lieve persoonlijk beantwoord. Ook het verwerken van de bestellingen wordt persoonlijk door Lieve opgevolgd.

De uitdaging

In 2010 besloot Lieve om een beperkt aanbod aan orthopedische schoenen aan te bieden, als aanvulling op de apotheek die ze toen uitbaatte.  Dit bleek een succes. 

Na een flinke groeispurt, waagde Lieve van Birkenshop de sprong om het aanbod te vergroten en een aparte zaak op te starten.

Om het concept groots te kunnen aanpakken, wist Lieve dat ze niet enkel regionaal kon blijven verkopen in de winkel. Een online webshop was dus een must.

De oplossing

Birkenshop was één van onze eerste klanten. Lieve kwam via via bij ons terecht en besloot destijds om het prille concept van Kreatix een kans te geven. Voor ze het goed en wel beseften, waren William en Oliver verantwoordelijk voor de uitbouw van de nieuwe webshop van Birkenshop.

Rebranding

We kregen een ‘carte blanche’ om de webwinkel volledig te rebranden. We kozen ervoor om de kleur blauw door te trekken als huisstijl. Blauw staat voor betrouwbaarheid & loyaliteit, en stimuleert conversies. Je vindt de kleur blauw dikwijls terug bij webshops. Denk maar aan de webshop van Coolblue, bijvoorbeeld.

Mobielvriendelijke webshop

De webshop die we destijds in 2017 opleverden was responsief, klaar voor de toekomst en telde ongeveer een negenduizendtal artikelen.

Het resultaat

Vanaf dag één zijn we voor een sterk resultaat online gegaan. De webshop scheerde al snel hoge toppen en zette de deur dan ook open voor een bredere samenwerking. Zo begeleidt Kreatix nu de volledige digitale strategie van Birkenshop: van Facebook en Google Ads tot nieuwsbrieven en SEO.

Conversiegerichte webshop

De eerste webshop die we bouwden voor Birkenshop werkte goed, en kwam tegemoet aan de normen van toen. Stilstaan is echter achteruitgaan, zeker op digitaal vlak. Er werd in de loop der jaren dan ook continu gesleuteld aan de webshop. Het resultaat? De omzet van de webshop is intussen met 400% gestegen.

Website & App

Ook aan de look & feel van de webshop werd gesleuteld. Intussen ontwikkelden we een combinatie tussen een app en een website, zodat potentiële klanten via de webshop de ervaring krijgen van een app, zonder dat dit een grote investering vraagt. Hierdoor steeg het aantal conversies via mobiel.

Bovenaan in Google

Voor al onze relevante zoekwoorden scoren we een toppositie in de zoekmachines. SEO zorgt voor een groter klikvolume en brengt nieuwe klanten naar je webshop. Door in te spelen op content en de juiste technische implementatie van de webwinkel, scoren we sterk.

Overtreffen in Google Ads

Met concurrentie als Zalando, Sarenza & Torfs is het een dagelijkse strijd om goed te scoren via Google Ads. Door onze continue optimalisatie staan wij al 4 jaar boven deze andere webwinkels.

Veelgelezen nieuwsbrief

Meer dan 9000 mensen ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief vol tips, weetjes en nieuwe producten. Hiermee realiseren we een mooie omzet. Daarnaast maakt Birkenshop ook gebruik van mailautomatisatie, waardoor ze dag en nacht hun producten kenbaar maken aan de markt.

Een mooie ROI op Facebook Ads

Winkelmandverlaters staan op onze radar. Via dynamische retargeting advertenties confronteren we winkelmandverlaters met de producten die ze niet hebben afgerekend. We investeerden €600 in deze advertenties en kregen er een rendement van €17.000 voor in de plaats. De kracht van retargeting via Facebook!

Jouw project uitwerken met Kreatix?

Reeds jaren verzorgen wij een totaalpakket voor onze klanten, zoals dat van Birkenshop. Allesomvattend, met het oog op resultaten. Spreekt je dat aan? Dan kan je makkelijk contact met ons opnemen.

Scroll to Top