Wat is een marketing bureau?

Het doel van een succesvol marketingbureau is om jouw omzet te verhogen. En dat is nu toevallig onze specialiteit!

Wat doet een marketingbureau?

Een goed marketingbureau zal ervoor zorgen dat je meer resultaat uit je website of webwinkel haalt. Daarvoor zal een professioneel bureau verschillende tools gebruiken. Dit gaat van adverteren via Facebook, Instagram & Google tot zoekmachineoptimalisatie (SEO) en het uitsturen van nieuwsbrieven.

Adverteren

Met ads op Facebook, Instagram, Google of LinkedIn zal een marketingbureau jouw doelgroep gericht bereiken.

Content maken

Een marketingbureau schrijft content voor jouw potentiële klanten. Dit gaat van blogs tot whitepapers en nieuwsbrieven.

Je verhaal verspreiden

Goede content is belangrijk, maar lezers voor deze content is nog belangrijker! Daarom verspreidt een marketingbureau deze content via de relevante kanalen.

Strategisch denken

Een marketingbureau zal, samen met jou, strategisch nadenken over je doelstellingen. Welke kanalen zetten we in om dit doel te behalen?

Rapporteren

Veel acties ondernemen is slim, maar de resultaten analyseren is nog slimmer. Een marketingbureau zal, samen met jou, de resultaten bespreken en bekijken wat de volgende acties zijn.

Optimaliseren

Op basis van de data die een marketingbureau uit de campagnes kan halen, zullen de komende initiatieven geoptimaliseerd worden, zodat je kostenefficiënt kan groeien online.
oliver hero kreatix 1

Wij vinden dat een marketingbureau de volgende waarden
moet hebben

Tijdens het vergelijken van marketingbureaus is het belangrijk dat je niet enkel naar de kosten kijkt. Goedkoop is vaak duurkoop! Daarom vinden wij dat een marketingbureau onderstaande waarden moet hebben om zichzelf een “professioneel marketingbureau” te mogen noemen.

Open communicatie over alles

Je kan niet elke maand groeien. Het is aan het marketingbureau om open te communiceren over resultaten en de acties die genomen zullen worden.

Transparant samenwerken

Jij moet toegang hebben tot alle tools & accounts. Een respectabel marketingbureau zal zich nooit verbergen achter onbegrijpelijke rapporten.

Resultaat maximaliseren

Het moet de doelstelling zijn van een marketingbureau om jouw gewenste resultaten te maximaliseren. Dit volgens een afgesproken strategie.

Pro-actief bijleren & implementeren

Jij moet niet bezig zijn met online marketing. Daarom moet het marketingbureau continu bijleren zodat ze de nieuwste en beste technieken gebruiken.

Een goed marketingbureau zorgt ervoor dat je je investering terugverdient

Wat is het nut van budget te investeren in online marketing als het resultaat niet naar behoren is? Het is de taak van een marketingbureau om te zorgen dat jij je investering meermaals terugkrijgt als omzet. Alleen zo bouw je een goede samenwerking op.
CleanShot 2023 06 14 at

Wat kost een marketingbureau?

Marketingbureaus zijn vaak inventief in hun kostenstructuur.
Zo zijn er 4 populaire manieren om te factureren:

Marketingbureaus zijn vaak inventief in hun kostenstructuur. Zo zijn er 4 populaire manieren om te factureren:

Per uur (in regie)

Handig, je betaalt enkel voor gepresteerde uren. Echter is dat voor sommige marketingbureaus een incentive om trager te werken, want dan kunnen er meer uren gefactureerd worden. Een junior zal bijvoorbeeld langer over een taak doen dan een doorsnee senior.
BESTE KEUZE!

Vaste prijs

Dit is het model dat wij zelf hanteren. Een vaste prijs per maand, zonder extra’s. Zo weet jij perfect wat je maandelijkse kosten zijn. Verhoog je je advertentiebudget? Dan heeft dit geen impact op de maandelijkse kost van je marketingbureau. Simpel, overzichtelijk en eerlijk.

Percentage van je budget

Dit is een schalende techniek waarbij het marketingbureau bijvoorbeeld 10% van je maandelijks marketingbudget zal vragen met een vast minimumbedrag. Hier is er een incentive om elke maand meer uit te geven en zal er minder worden gekeken naar het slim uitgeven van je advertentiebudget.

Percentage van je resultaat

Dit kan interessant lijken, want het is een no-cure, no-pay strategie. Dit is echter een incentive om zoveel mogelijk te verkopen of leads te scoren op een zo kort mogelijke tijd. Het is belangrijk om te kijken of dit duurzaam is op lange termijn, want vaak is dit een steekvlam en blijft het niet duren.

Wat zijn de resultaten
van een marketingbureau?

In je zoektocht naar een marketingbureau is het belangrijk om resultaten op te vragen. Alleen zo weet je of het marketingbureau zijn geld waard is. Hieronder kan je een aantal voorbeelden vinden van de resultaten die wij voor onze klanten halen.
mockup zusto 2048x1152 1

Hoog scoren in Google voor Zùsto

Als je online producten wil verkopen, moet je vindbaar zijn in Google. Met onze SEO-strategie hebben wij ervoor gezorgd dat Zùsto zeer hoog in Google staat voor relevante zoektermen. Zo zorgen we voor extra gratis trafiek & verkopen!
CleanShot 2023 06 14 at 14.58.37@2x

42% meer lezers voor De Bestuurder

Als online magazine is het belangrijk om veel relevante lezers te hebben. Daarom ontwikkelden we voor De Bestuurder een nieuwe website & ondersteunen we zijn artikels met gerichte marketingcampagnes. Zo zorgen we ervoor dat zijn klantenbestand blijft groeien en De Bestuurder het #1 informatieplatform wordt voor raden van bestuur.
CleanShot 2023 06 14 at 14.55.58@2x
mockup bestuurder

Ga zeker kijken naar wat (ex-)klanten zeggen over een marketingbureau

Want een marketingbureau kan het vaak zelf goed uitleggen. Kijk daarom even naar de Google Reviews van een bureau. Wij dragen service hoog in onze vaandel, daarom genieten wij van een uitmuntende 5 op 5 score in Google Reviews.
CleanShot 2023 07 07 at
FAQ

Veelgestelde vragen
over marketingbureaus

Welke diensten levert een marketingbureau?

Het leuke aan marketingbureaus is dat elk bedrijf zijn eigen specialisatie kiest.
Een allround online marketingbureau biedt op zijn minst de volgende diensten:

  • Online adverteren (Meta Ads, Google Ads & LinkedIn Ads)
  • Contentcreatie (Blogs, whitepapers en sociale media)
  • E-mailmarketing (Nieuwsbrieven en automatisaties)
  • Strategie (KPI’s en doelstellingen bepalen)
  • SEO (Vindbaarheid in Google verhogen)
  • Copywriting (Voor je website of communicatie)

Dan heb je nog specifieke specialisaties zoals:

  • PR (Publicaties in kranten of op TV)
  • Branding (Ontwerpen van logo’s en huisstijlen)
  • Gen Z Marketing (Denk aan TikTok of Reels maken)
  • Fotografie & videografie (Ter plaatse foto’s of video’s komen maken)

Er zijn ongetwijfeld nog een heleboel specialisaties die marketingbureaus hebben. Als je naar een specifieke dienst op zoek bent, kan je dit best vragen aan het marketingbureau zelf. Let op met bureaus die zogezegd alles doen, die zijn vaak in niets écht heel goed.

Kreatix Gemeenteplein 24 2520 Broechem 1 e1709843805277 1024x926 1

Mogen wij ons even voorstellen?

Sinds 2014 ondersteunen wij bedrijven met hun online marketingstrategie. Wij hebben ons succesvol marketingbureau opgebouwd met een aantal kernwaarden: eerlijke communicatie, resultaatmaximalisatie & langetermijn-denken. Daarom blijven klanten ook ongelofelijk lang onze klant. Iets wat je niet vaak ziet bij marketingbureaus.