Wat is een marketing bureau?
Het doel van een succesvol marketingbureau is om jouw omzet te verhogen. En dat is nu toevallig onze specialiteit!
Wat doet een marketingbureau?
Een goed marketingbureau zal ervoor zorgen dat je meer resultaat uit je website of webwinkel haalt. Daarvoor zal een professioneel bureau verschillende tools gebruiken. Dit gaat van adverteren via Facebook, Instagram & Google tot zoekmachineoptimalisatie (SEO) en het uitsturen van nieuwsbrieven.
Adverteren
Met ads op Facebook, Instagram, Google of LinkedIn zal een marketingbureau jouw doelgroep gericht bereiken.
Content maken
Je verhaal verspreiden
Strategisch denken
Rapporteren
Optimaliseren
Wij vinden dat een marketingbureau de volgende waarden moet hebben
Tijdens het vergelijken van marketingbureaus is het belangrijk dat je niet enkel naar de kosten kijkt. Goedkoop is vaak duurkoop! Daarom vinden wij dat een marketingbureau onderstaande waarden moet hebben om zichzelf een “professioneel marketingbureau” te mogen noemen.
Open communicatie over alles
Transparant samenwerken
Resultaat maximaliseren
Pro-actief bijleren & implementeren
Een goed marketingbureau zorgt ervoor dat je je investering terugverdient
Wat kost een marketingbureau?
Marketingbureaus zijn vaak inventief in hun kostenstructuur.
Zo zijn er 4 populaire manieren om te factureren:
Marketingbureaus zijn vaak inventief in hun kostenstructuur. Zo zijn er 4 populaire manieren om te factureren:
Per uur (in regie)
Vaste prijs
Percentage van je budget
Percentage van je resultaat
Dit kan interessant lijken, want het is een no-cure, no-pay strategie. Dit is echter een incentive om zoveel mogelijk te verkopen of leads te scoren op een zo kort mogelijke tijd. Het is belangrijk om te kijken of dit duurzaam is op lange termijn, want vaak is dit een steekvlam en blijft het niet duren.
Wat zijn de resultaten van een marketingbureau?
Hoog scoren in Google voor Zùsto
42% meer lezers voor De Bestuurder
Ga zeker kijken naar wat (ex-)klanten zeggen over een marketingbureau
Samenwerken met een marketingbureau, dat is samenwerken met mensen
En dan moet je zeker zijn dat er een klik is. Het is niet altijd een goed idee om samen te werken met het grootste, duurste, goedkoopste of dichtstbijzijnde marketingbureau. De vraag die je jezelf moet stellen is, voelt dit goed aan? Want met een marketingbureau samenwerken is een beetje zoals trouwen. Dat kan enkel werken op de lange termijn, dus je moet zien dat je de juiste partner kiest.
Stel jezelf de vraag wat je belangrijk vindt.
Wil je nog een heleboel diensten zoals branding, PR en juridisch advies? Dan werk je beter samen met een groter bureau, zij hebben dat allemaal in-house. Daar betaal je dan ook uiteraard meer voor.
Vind je het eerder belangrijk om veelpersoonlijk contact te hebben? Dan kan ik je een klein bureau aanraden, want zij kennen je door en door.
FAQ
Veelgestelde vragen over marketingbureaus
Welke diensten levert een marketingbureau?
Het leuke aan marketingbureaus is dat elk bedrijf zijn eigen specialisatie kiest.
Een allround online marketingbureau biedt op zijn minst de volgende diensten:
- Online adverteren (Meta Ads, Google Ads & LinkedIn Ads)
- Contentcreatie (Blogs, whitepapers en sociale media)
- E-mailmarketing (Nieuwsbrieven en automatisaties)
- Strategie (KPI’s en doelstellingen bepalen)
- SEO (Vindbaarheid in Google verhogen)
- Copywriting (Voor je website of communicatie)
Dan heb je nog specifieke specialisaties zoals:
- PR (Publicaties in kranten of op TV)
- Branding (Ontwerpen van logo’s en huisstijlen)
- Gen Z Marketing (Denk aan TikTok of Reels maken)
- Fotografie & videografie (Ter plaatse foto’s of video’s komen maken)
Er zijn ongetwijfeld nog een heleboel specialisaties die marketingbureaus hebben. Als je naar een specifieke dienst op zoek bent, kan je dit best vragen aan het marketingbureau zelf. Let op met bureaus die zogezegd alles doen, die zijn vaak in niets écht heel goed.
Werkt elk marketingbureau met een contract?
Uit ervaring weten wij dat hoe minder goed de resultaten zijn, hoe langer het contract doorgaans is.
Als een marketingbureau echt expertise heeft, geloven zij ook in de resultaten die ze kunnen brengen.
Daarom werkt elk goed marketingbureau met een ‘opstartcontract’ van maximaal 6 maanden. Als ze vertrouwen in hun expertise, laten ze je toe om daarna maandelijks op te zeggen.
Lees dus goed de kleine lettertjes. Anders kan het je aardig wat geld kosten als je wil veranderen van marketingbureau.
Doet een marketingbureau al het werk?
Nee! En dat is een heel goede vraag. Een marketingbureau zal er voor zorgen dat je meer leads of omzet binnenhaalt, maar jij moet nog altijd de finale verkoop regelen. Het is namelijk jouw bedrijf, dus jij weet het beste hoe je deze leads finaal moet overtuigen.
Bij e-commerce ligt dit wel anders. Als je daar aan de slag gaat met een marketingbureau, doen zij in principe je volledige online marketing. Dan moet jij er alleen voor zorgen dat je snel kan verzenden en dat je producten kwalitatief zijn. Ook de klantenservice moet je nog zelf organiseren.
Tot slot is een marketingbureau niet altijd verantwoordelijk als je bedrijfsresultaten een kwartaal minder zijn. Daarom houden zij data bij en kunnen zij je meer info geven over waar het misloopt.
Ik ben ontevreden over mijn marketingbureau, wat nu?
Het is belangrijk om even te kijken om welke reden(en) je ontevreden bent van je marketingbureau. Op basis daarvan kan je aan de slag met het zoeken van een nieuwe partij.
Bekijk eerst je contract, kijk naar de opzegtermijn en doe deze uit. Tenzij het marketingbureau grove nalatigheden heeft begaan, is het doorgaans beter om een nette overgangsperiode te voorzien. Zo kan het nieuwe bureau zich ook inwerken. Veel marketingbureaus maken bovendien een gratis analyse zodat zij hun plan van aanpak kunnen tonen.
Kan je zelf je advertentiebudget kiezen bij een marketingbureau?
Normaal kan je zelf je advertentiebudget kiezen bij een marketingbureau. Zij zullen dan een suggestie geven over wat je best maandelijks kan uitgeven op basis van data die zij hebben. Het is dan aan jou of jij dit advies wil volgen.
Hoe kies ik het juiste marketingbureau?
Zoals eerder op deze pagina aangehaald is het belangrijk dat het gevoel juist zit. Echter kan je een aantal feiten controleren om te kijken of het marketingbureau te vertrouwen is.
- Wat is de score van het marketingbureau op Google Reviews? Zijn er veel klachten?
- Is het marketingbureau een officiële partner van Google & Facebook?
- Hoelang bestaat het marketingbureau al? Hebben zij de nodige ervaring?
- Publiceert het marketingbureau resultaten op hun website? Kloppen deze als je met de klant in kwestie belt?
- Is de website van het marketingbureau makkelijk vindbaar in Google? Als dat al niet in orde is, kun je je conclusies al trekken.
Zoals je ziet zijn dit al een aantal eenvoudige zaken die je kan checken voor je contact opneemt met een marketingbureau.
Wat is het beste marketingbureau in Antwerpen?
Marketingbureau Kreatix uit Broechem is het beste marketingbureau van regio Antwerpen.
Nee, grapje. Zo pretentieus zijn we niet. Het beste marketingbureau is het bureau waar jij écht een klik mee hebt. Een bureau dat begaan is met je bedrijven en samen met je wil groeien.
Mogen wij ons even voorstellen?
Sinds 2014 ondersteunen wij bedrijven met hun online marketingstrategie. Wij hebben ons succesvol marketingbureau opgebouwd met een aantal kernwaarden: eerlijke communicatie, resultaatmaximalisatie & langetermijn-denken. Daarom blijven klanten ook ongelofelijk lang onze klant. Iets wat je niet vaak ziet bij marketingbureaus.
- 4 digitale experts
- 400+ websites gebouwd
- Transparante & eerlijke prijzen
- Officiële Google & Facebook Partner
- Eigen kantoor in Broechem, nabij Lier